מאות בנות הסמינרים הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש ברחבת הכותל

על אף ההתרעה הקצרה על קיום תפילת בנות ישראל, ולמרות אי הארגון המינימלי הגיעו בכוחות עצמם מאות בנות סמינרים להתפלל ברחבת הכותל המערבי, כצעד מחאתי על חילול הקודש ע"י "נשות הכותל".

גם החודש התקיימה מחאת בנות הסמינרים, על חילול המקום הקדוש ביותר לעם היהודי – שריד בית מקדשנו – הכותל המערבי, והפעם על אף ההתרעה הקצרה על קיום התפילה, ולמרות אי הארגון המינימלי, הגיעו בכוחות עצמם מאות בנות סמינרים, להתפלל ברחבה.

קרא עוד:

[postim]

הבוקר (ב') ראש חודש כסלו הגיעו למעלה מ- 600 בנות סמינר חרדיות, להשתתף במערכה למען קדושת הכותל המערבי וצביונו הרוחני, ולעומתן הגיעו 400 נשים מהתנועות השונות. הללו בוכות ומוחות בכאב, והללו רוקדות וצוהלות. והכותל בוכה על כולן לנוכח תמונות כואבות אלו.

בנות הסמינרים הגיעו הפעם לתפילת ראש חודש הרבתית בכוחות עצמם, ולא כמידי חודש, שהבנות מגיעות בהסעות מאורגנות, ולמרות הכל הגיע למעלה מ- 600 בנות, למחות בכאב נגד הנשים הפרובוקטיביות שבאות לחלל את מקום המקדש, ע"י שירה קולנית וצעדים הנועדים ליצור פרובוקציות.

העובדה כי בנות הסמינרים עשו הכל בכדי להגיע ולמחות כנגד חילול הקודש מוכיחה, כי עם ישראל נחוש בדעתו לנהל מאבק תקיף בכדי לעצור את התופעה המבישה והמסוכנת החוזרת ונשנית של מחללי שם שמים המעוניינים לפגוע בצביון הכותל המערבי.

רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א הגיב לתמונה הבוקר, ואמר: "חשבתי שאחרי חודשים קשים ומרים, בהם הפכה רחבת התפילה שבכותל המערבי לזירת הפגנות והפגנות-מנגד; והתפילה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי הייתה לכלי נשק במאבק בין זרמים ודעות; נדמה היה כאילו הגיעה, סוף סוף, העת לחשות. בהנחיית ראש ממשלת ישראל נמצא פתרון חלופי ומוסכם, ואף החלו צעדים מעשיים מידיים ליישמו. זהו אינו פתרון מושלם, אך זהו דרכם של פתרונות".

"בלב כבד, וכנגד אמונתי, ראיתי את המתווה המסתמן. לנגד עיני עמדו המיליונים הרבים שהכותל יקר להם, והתמונות הקשות של הנעשה בכותל קורעות את לבם ומרחיקות אותם מן המקום הקדוש".

"והנה, על אף – ואולי בגלל – מציאת הפתרון, חזרו עסקניות "נשות הכותל" גם הבוקר אל עזרת הנשים בכותל המערבי, והובילו בה מאות נשים להפגנת-תפילה קולנית. לאורך כל החודשים האחרונים, מאז בחרו מנהיגות "נשות הכותל" להפוך את תפילתן החודשית הצנועה לפרובוקציה מכוונת, קראתי שוב ושוב לכל הצדדים להוציא את המאבק בין הזרמים ביהדות מן הכותל המערבי, המקום היחיד המאחד את כולנו. עתה – משנמצא פתרון ונשות הכותל ממשיכות לעשות כל מאמץ כדי לחבל בו ולהבעיר מחדש את השטח, שוב איני יודע איזו תוחלת יש למאמצים של כולם".

"מול הכותל המערבי, שריד בית המקדש, כולנו מחויבים ביראה, ולקבל על עצמנו התנהגות אחראית ושקולה, הרואה בכל עת את טובת כלל עם ישראל ולא רק את זכויות היחיד. מי שאינו יכול לקבל על עצמו התנהגות שכזו, אין לו מקום בשיח על הכותל המערבי".

"לרגע קצר דומה היה שהגיעה עת לחשות ולהניח את החודשים הקשים מאחורינו. לרגע קצר קיוויתי כי נשות הכותל הבינו את גודל וכובד האחריות. היום, אני חש כי עת לבכות!" מסיים הרב רבינוביץ.

הפגנה נגד נשות הכותל – AFP

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו