אלפי חלקי גופות • חברא קדישא יפקחו על הפעילות באבו כביר?

8,200 חלקי גופות נשמרים באבו כביר מעל עשור שנים ואינם מובאים לקבורה • מקלב: "מנצלים את הזמן הטראגי ומחתימים את המשפחות על וויתור איברים" • האם חברא קדישא יחלו לפקח על המכון המשפטי? • תחקיר מזעזע

זלזול מחפיר בכבוד המת: למעלה מ-8,200 חלקי גופות של נפטרים לא הובאו לקבורה לאחר ה'טיפול' שעברו במכון לרפואה משפטית באבו כביר, כך התגלה בדיון שקיימה היום (ג') וועדת החוקה של הכנסת בנושא. במהלך הדיון, אמר נציג המחלקה המשפטית במשרד הבריאות, כי משנת 2000 המכון שומר רקמות ואברים של 8,288 נפטרים שנותחו במכון.

קרא עוד:

[postim]

חבר הכנסת אורי מקלב שיזם את הדיון מחה על הנתונים המזוויעים ואמר, כי לא ייתכן מצב שבו "עבור חלקי גופות אנו מסכנים את חיינו ואף משחררים מחבלים רבים וכאן למעלה מ- 8200 חלקי גופות מתגלגלות במכון".

וועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת דנה בנושא לבקשת חברי הכנסת מקלב (יהדות התורה) מיכאלי (ש"ס) ורחל אדטו (קדימה), בעקבות תחקיר ידיעות אחרונות בו נחשף כי המכון לרפואה משפטית באבו כביר מחזיק חלקי גופות של נפטרים למשך שנים ארוכות.

מי החולני שמבקש זאת?

"אנשי הצלה וזק"א מוסרים את נפשם בכדי להביא לקבר ישראל חלקי גופות" אמר ח"כ מקלב ותהה; מדוע, ולבקשתו של מי מהגופים, נשמרות הרקמות לאורך שנים רבות? "לא יעלה על הדעת שכל גופה שנבדקת, לוקחים ממנה איברים. מהו המסר לעולם שאנחנו מדברים על ערכים של כבוד המת?"

בדיון הועלה גם התזמון הדוחה של החתמת המשפחות על 'וויתור על איברים מן הגופה של יקירם', כביכול, כאשר הם נתונים בסערת רגשות ואינם יודעים על מה חתמו כלל. "גם חתימת המשפחה על הסכמה הוא לא דבר סביר, משום בעת שהמת מוטל לפניהם אין להם אפשרות לקרוא את האותיות הקטנות. משרד המשפטים משהה זמן רב את הנהלים למכון והדבר גורם למצב הזה".

חברא קדישא יפקחו על המכון?

לאור הנתונים המבישים, העלה מקלב דרישה שתעורר בוודאי סערה רבה: אנשי החברא קדישא יפקחו על פעילות המכון. "אני דורש שההמשך (הקבורה) יהיה ע"י חברה קדישא באופן מסודר ומכובד ולא ע"י המכון".

דיון נוסך בנושא ייערך בזמן הקרוב בהשתתפות היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, על מנת להעלות את הדברים הקשים שנחשפו בוועדה.

נעדכן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו