אנטוורפן: המשטרה לכדה את כנופיית שודדי היהלומים

כצעד התרעתי, ובכדי למנוע הישנותם של מקרים דומים, נקבעו מספר חדש של חוקים, בחוקי מסחר התכשיטים בעיר. לפי אחד מהחוקים החדשים, חל איסור למכור לסוחר יהלומים שאינו תושב בלגי, אלא אם כן יציג את דרכונו.

סוחרי היהלומים היהודיים באנטוורפן יכולים לנשום לרווחה: המשטרה עצרה כנופיית שודדי יהלומים שבמשך תקופה ארוכה הטילה את חיתתה על סוחרי היהלומים והתכשיטים בעיר.

קרא עוד:

[postim]

כצעד התרעתי, ובכדי למנוע הישנותם של מקרים דומים, נקבעו מספר חדש של חוקים, בחוקי מסחר התכשיטים בעיר.

קבוצה של אזרחים איטלקים, שנראו כסוחרי יהלומים מן השורה, קבעה לפני תקופה את מקום מגוריהם באזור המסחר באנטוורפן, ולא עוררו את חשדם של הסחורים. אולם כעבור זמן החלה להתחוור בהדרגתיות התמונה המדויקת העומדת תחת זהותם: ה"סוחרים" הללו באו עוסקים ב"מסחר" לא כ"כ הגון… ובאו לארוב ליהלומים מכיוון אחר…

היות שהתערו כסוחרים תושבי המקום, יחלו בקלות להחקות ולעקוב סוחרי יהלומים, וידעו במדיוק את סדר יומם ומסחר. וכך הצליחו לעלות על הדרכים שהסוחרים נוהגים לייצא את היהלומים אל מחוץ לעיר, והיו עוקבים אחר השליחים במכוניותיהם, ובעת לאזורים שקטים ונידחים, היו מבצעים את השוד. כשהיו מספר מקרים שאף השתמשו בכוח ובירי.

הם אף הגדילו לעשות במספרים מקרים שעקבו דרך מכשירי הניווט של השליחים, את מסלולם והיו מתכננים מפתיעים את השליחים ושדדו מהם את כל הרכוש.

הגניבות הרבות שביצעו הכנופיה, הסתכמו בסכומים עצומים של מליוני יורי.

כעת הצליחו במשטרה לשים את ידם עליהם ולעוצרם. אחד השוטרים סיפר כי בעת שנעצרו היו בדרכם לעוד מסע שוד שביצועו נמנע עקב מעצרם.

בפשיטה שערכה המשטרה בביתם של הכנופיה מיד לאחר מעצרם, נמצאו מספר רב של יהלומים ותכשיטים משובצים ביהלומים. המשטרה הודיעה כי הם יוחזרו בימים הקרובים לבעליהם.

כאמור, בעקבות מקרי השוד הרבים, נחקקו בעיר חוקים חדשים בתחום הסחר ביהלומים בכדי למנוע את הישנותם של המקרים בעתיד.

לפי אחד מהחוקים החדשים, חל איסור למכור לסוחר יהלומים שאינו תושב בלגי, אלא אם כן יציג את דרכונו.

משטרה ברחובות אנטוורפן | ארכיון JDN

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו