נורבגיה: מדוע כוסו המצבות בשקיות שחורות?

קרובי משפחה נדהמו לגלות כי קברי יקיריהם שאותם הגיעו לפקוד, כוסו בשקיות ניילון שחורות, כשעליהן הוצמדו הודעות עם דרישה לתשלום הוצאות האחזקה של בית הקברות.

קורה פעמים רבות שמשפחות לא מוצאים את קברי יקיריהם בביתי עלמין. אולם במקרה של תושבי העיירה ברגן שבנורבגיה הסיבה שבגללה לא מצאו היכן קרוביהם קבורים לא נבעה בגלל פיתולי השבילים בבית העלמין, אלא מסיבה אחרת… מאות מצבות כוסו בשקיות ניילון שחורות ואטומות.

קרא עוד:

[postim]

כ-670 מצבות כוסו בשקיות הניילון. "זה הזכיר לי דו"חות שמחלקים פקחים למכוניות", אמר אחד שביקר במקום.

מתברר, כי החוק המקומי מחיב את המועצה המקומית לשלם את הוצאות תחזוקת המצבות במשך 25 השנים הראשונות, ולאחר מכן נדרשים קרובי המת לשלם את ההוצאות הכרוכות באחזקת בית הקברות.

בהודעות שהוצמדו לקברים נכתב כי משפחה שלא תשלם בתוך חצי שנה את הסכום הנדרש, תאבד את זכותה להחזיק את מצבת הקבורה של יקיריהם בבית העלמין, ובמקרה כזה תוסר תוסר המצבה מעל מקום הקבורה.

לדברי מי שעומד בראש חברת האחזקה של בית הקברות, "זו הייתה דרך רגישה והגיונית לעשות זאת. מצבות רבות נשארות עומדות עם תווית עליהן ליותר מחצי שנה. אנחנו מעוניינים ליצור קשר עם קרובי הקבורים במקום".

את המצבות עטפו עובדי החברה המתחזקת את בית קברות, שהסבירו כי במקום לנסות וליצור קשר עם קרובי המתים, הם בחרו בשיטה של 'דיוור ישיר' וחילקו דו"חות למצבות שעליהן לא שולמו דמי אחזקה.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו