זקן ויושב בישיבה • רבי יצחק דייטש זצ"ל, הגבאי של "זכרון משה"

הגבאי של בית הכנסת הידוע "זכרון משה" בירושלים, הרה"ג רבי יצחק אברהם דייטש זצ"ל הלך היום לעולמו • היה תלמיד חכם מופלג שעסק בתורה יומם ולילה • הלווייתו היום בירושלים.

בית הכנסת הגדול "זכרון משה" על רבבות מתפלליה, התעטפה היום באבל כבד, עם סילוקו לשמי מרום של הרה"ג רבי יצחק אברהם דייטש זצ"ל הגבאי האהוב והנערץ על כל המתפללים של השטיבלאך ולומדי בית הכנסת.

קרא עוד:

[postim]

בית הכנסת הגדול והידוע הינו אבן שואבת מכל רחבי הבירה באים להתפלל ולהתענג על ד' במקום זה. בימי חול ובשבת קודש, בחגים ובמועדים המקום הומה אדם, ואינו שובת במנייני תפילה עוד בטרם הסתיימו מנייני הערבית מתחילים בשחרית.

רבי יצחק זצ"ל רדף צדקה וחסד כל ימיו וניהל את קופת הגמ"ח לעמוד לעזר לעמלי תורה עניים ובעלי משפחות ולא החזיק טיבותא לנפשיה.

היה תלמיד חכם מופלג שעסק בתורה יומם ולילה. והתנהל בנחת ובתבונה עם הציבור והנעים את באי שערי בית ד' שקיבלם במאור פנים.

פעל ועשה שלא תיפסק קול התורה והתפילה מבית הכנסת בכל שעות היממה, יחד עם רעיו יבלחט"א הגבאים הרה"ג ר' ישראל זייבלד שליט"א הגבאי הראשי, הרה"ג ר' יעקב הכהן מלאכי שליט"א.

למנוח היה היה לו קשר מיוחד עם מרן עמוד ההוראה הגרי"י פישר בעל אבן ישראל זצוקללה"ה ועל פיו ישק כל תהלוכות בית הכנסת והמוני באי שעריו כפי משמר ההלכה הצרופה ומסורת ירושלים, וכן עמד תמיד אכן לימין יבלחט"א בנו ממלא מקומו הגאון הגדול רבי אהרן פישר שליט"א רב בית הכנסת והשכונה.

רעייתו שתחי' שעמדה לימינו בכל דרכיו בקודש, הינה נכדת הגה"ק רבי נחום שאדיקער זצוק"ל ממייסדי הישוב החרדי על טהרת הקודש בירושלים שבין החומות, וממניחי יסודותיה.

הלווייתו יצאה היום בשעה 3:30 מבית הלוויות שמגר לעבר הר המנוחות, שם נטמן.

_______________________________________

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו