אחים חורגים | לקראת משבר קואליציוני?

לפיד נגד בנט סיבוב שני: "חיוני לקדם את המו"מ המדיני גם במחיר שינויים קואליציוניים".

שורת המחלוקות בין ה'אחים' לשעבר יאיר לפיד ונפתלי בנט הולכת ומעמיקה ומאיימת גם לסדוק את הקואליציה.

קרא עוד:

[postim]

בנוסף לחוק הגיוס שגרם לנהרות של דם רע לזרום בין הלשכות, נפתחה אתמול חזית נוספת בין השניים בנאום שנשא שר האוצר יאיר לפיד בו דיבר על אפשרות לשנות את הרכב הממשלה כדי להגיע לפריצת דרך בתהליך המדיני.

בנאום שנשא בוועידת ישראל לעסקים אמר לפיד כי הוא מתכוון למנוע את מה שנראה לו כניסיון מתמשך למוסס ולעכב את התהליך המדיני המתנהל בימים אלה למול הפלסטינים. אם גם השמאל הישראלי וגם הימין הישראלי ימשיכו לומר פעם אחר פעם ש'שום דבר לא ייצא מזה', הנבואה עלולה להגשים את עצמה והצדדים יעזבו את שולחן המשא ומתן תוך חילופי האשמות הדדיים. זה הפתרון הקל, ויהיו לא מעט אנשים משני הצדדים שישמחו אם זה יקרה, אבל אני אעשה הכל – כל דבר – כדי למנוע את כישלון המשא ומתן. לא אתן לאיש למוסס את התהליך המדיני".

עוד הוסיף השר: "ואם כל זה לא מספיק, כל שבוע שחולף בלי התקדמות ממשית במשא ומתן מסכן גם את יציבותה של הממשלה, גם מכך עלינו להיזהר. זוהי ממשלת עשייה, והממשלה הנכונה למדינת ישראל בעת הזו וגם בשנים הקרובות. המהלכים הכלכליים והחברתיים שאותם התחלנו בחודשים האחרונים זקוקים לזמן כדי להבשיל ולשאת פרי, וזה חיוני למשק ולמדינה שהממשלה הזו תמשיך לכהן בתפקידה, גם אם התקדמות המשא ומתן תחייב שינויים קואליציוניים כאלה או אחרים".

האמירה הזו נתפסה באופן מיידי כמכוונת ישירות נגד בנט ומפלגתו הניצים והסעירה את המערכת הפוליטית.

"משהו הולך לקרות" העריך אתמול בזהירות גורם בכיר בליכוד "מישהו הולך לעזוב את קואליציה ויש שתי אפשרויות – או שבנט על 12 המנדטים שלו יעזוב והרצוג על 15 המנדטים שלו יכנסו, או שלפיד יעזוב עם ה-19 שלו והחרדים יכנסו עם 18 האצבעות שלהם. קשה להעריך איזה מהאפשרויות יעדיף נתניהו, אבל בכלל לא ברור שהוא זה שיקבע איך יתפתח המשחק הפוליטי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו