למה לא גזרו עליו עונש מוות? רבה של איתמר מוחה

לאחר גזירת עונשו של המחבל השני שרצח בדם קר את בני משפחת פוגל באיתמר לחמישה מאסרי עולם, מוחה רבה של איתמר: "אם יש מישהו בעולם שמגיע לו גז"ד מוות - אלו רוצחי משפחת פוגל"

שעות ספורות לאחר מתן פסק הדין לעונשו של המחבל השני שרצח בדם קר את משפחת פוגל ביישוב איתמר לפני כשמונה חודשים, מוחה רבו של היישוב על כך שעל השניים נגזרו רק חמישה מאסרי עולם, ואומר כי גזר הדין הראוי במקרה זה היה אמור להיות מוות לרוצחים.

קרא עוד:

[postim]

הרב נתן חי אמר כי "גזר הדין היחיד שראוי היה שבית המשפט יגזור על רוצחי משפחת פוגל הוא מוות. מי שרצחו בדם קר ילדים, מי שמסוגל לפגוע בתינוקת ובהוריה, אינו מכיר בערך החיים. אם יש מישהו בעולם שראוי לגזר דין מוות אלו הרוצחים הללו שאף לא הביעו חרטה על מעשיהם", אמר הרב.

התביעה אף היא בקשה להשית פס"ד תקדימי (מאז אייכמן) לעונש מוות לרוצחים. "קשה להאמין שקיים בעולם רשע כזה, והנה הוא עומד כאן לפנינו, ופניו כשל נער. כיצד יכול לשסף גרונם של ילדים והורים. אין הוא מתחרט ואף מתגאה על מעשיו הנוראים". אמר מייצג התביעה.

אב"ד הצבאי בסאלם, סא"ל יאיר תירוש, ציין בפסק הדין כי הוא אכן היה מזועזע מאופן העמידה הבוטה של השניים מול ביהמ"ש: "הנאשם התייצב בפנינו כשאין זיק של חרטה או שמץ של מבוכה". למרות זאת, לא נענה לבקשת התביעה וגזר היום על המחבל שהגה את המזימה הרצחנית אמג' עוואד 130 שנות מאסר.

"על הממשלה להורות לצה"ל לדאוג להרתעת המחבלים, הממשלה צריכה לפעול נגד משפחות של רוצחים ולמצוא כל דרך להרתיע אותם לבל יממשו את זממם". אמר הרב חי והוסיף כי בני היישוב איתמר דואגים להנציח את זכרם של הנטבחים במישור הרוחני.

הי"ד.

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו