הרה"ר: "להקדים את כניסת השבת ב-5 דקות לרפואת האחים גרוס"

הרב דוד לאו קורא לעם ישראל להתפלל לרפואת רפאל יצחק אייזיק בן מיכל וחיים מיכאל שלמה בן מיכל: "כל ישראל ערבין זה לזה" • פסק הלכה: קרובי משפחה אומרים ל-JDN, כי ע"פ פסיקת הגר"ע אוירבך ההורים פטורים מלשבת שבעה ויוכלו לשהות לצד ילדיהם • המדביר שוחרר למעצר בית.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו פרסם הבוקר קריאה לכלל ישראל לקבל את השבת חמש דקות מוקדם יותר מהרגיל, כסגולה לרפואתם של שני האחים לבית משפחת גרוס המאושפזים בבית החולים שניידר כשמצבם אנוש. הרופאים אומרים כי רק בעוד כשבועיים, ניתן יהיה לדעת האם השניים יצליחו להתאושש מההרעלה החמורה ולשוב לאיתנם, אך מדגישים כי אין להם כל ניסיון בטיפול בהרעלות מסוג זה ועל כן אינם יודעים בוודאות למה לצפות.

קרא עוד:

[postim]

הרב הראשי קרא לכל יהודי בעל נפש שגורלה של משפחת גרוס נגע לליבו, להרבות בתפילה ובתחנונים לרפואתם של רפאל יצחק אייזיק בן מיכל וחיים מיכאל שלמה בן מיכל.

קרובי משפחתם של ההורים גרוס אומרים ל-JDN, כי לאחר הלווייתן של הבנות הניחו ההורים שאלה על שולחנו של רב שכונת בית וגן, הגאון הגדול רבי עזריאל אוירבך. ההורים שאלו את הרב האם הם מחוייבים לשבת שבעה על בנותיהן, וביקשו היתר לשבת לצד בניהם המאושפזים במצב קשה מאוד.

לאחר בדיקה הודיע להם הרב כי הם פטורים לחלוטין מהשבעה, וכי הם יכולים לשבת לצד ילדיהם בבית החולים שניידר. הוא הוסיף כי אם רצונם בכל זאת לקיים את מצוות השבעה ולהתאבל על בנותיהן למרות הפטור, יוכל האב לשבת מידי בוקר אחרי תפילת שחרית למשך מספר דקות כאבל ולקבל תנחומים.

בשעה האחרונה דווח כי המדביר החשוד בגרימת מוות ברשלנות ישוחרר היום למעצר בית. במהלך דיון שנערך בעניינו בבית המשפט השלום בירושלים הוסכם כי הוא לא יעסוק בהדברה במשך שישים יום, ולא יוכל לצאת מהארץ במשך 180 יום. העובדה שהוא שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים, סייעה לכך שבית המשפט החליט שלא להחמיר בעניינו יתר על המידה, והסכים לשחררו למעצר בית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו