בנק ישראל רכש 300 מיליון דולרים

לנוכח הירידה המתמשכת בשער הדולר, הורתה נגידת בנק ישראל, הגב' פלוג, על רכישת 300 מיליון דולרים מתוך מטרה להגדיל את הביקוש לדולר ולהעלות את ערכו ביחס לשקל הישראלי.

לנוכח הירידה המתמשכת בשער הדולר, הורתה אתמול נגידת בנק ישראל, הגב' פלוג, על רכישת 200 מיליון דולרים מתוך מטרה להגדיל את הביקוש לדולר ולהעלות את ערכו ביחס לשקל הישראלי.

קרא עוד:

[postim]

הבוקר הורתה הנגידה על רכישה של מאה מיליוני דולרים נוספים, וייתכן שבמהלך היום או הימים הקרובים יבצע בנק ישראל רכישות דומות.

יום המחסר במט"ח נפתח הבוקר בעליה של שתי עשיריות האחוז בשער הדולר. במקביל להודעה על רכישת מאה מיליון דולרים עלה שער הדולר בשתי עשירות נוספות, וכעת הוא נסחר בשער של קצת יותר מ-3.5 שקלים.

גם היורו רשם הבוקר עליה של שלוש עשיריות האחוז והוא נסחר בשער של 4.78 שקלים.

ההתערבות של בנק ישראל בשערי החליפין והפעולות לחיזוק ערך הדולר מתבצעות כחלק מהמדיניות של הבנק, להתערבות אקטיבית לייצוב שוק ההון והמט"ח. זאת, מחשש שירידה חדה בשער הדולר תגרום לפגיעה קשה ביצואנים הישראליים, שרוכשים סחורות או משקיעים בייצורן בארץ על פי ערך שקלי, אך משווקים אותן לחו"ל על פי ערך דולרי.

תמורות חדות מידי בשערי המטבעות גורמות לנזק כבד ליצואנים, והמדינה מעוניינת לסייע להם משום שהיצוא מהווה חלק מרכזי מאוד ביציבות הכלכלית של המדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו