אומן: 'חוק הסחטנות' בוטל

התאחדות רבני ברסלב התכנסה לכנס חירום. יו"ר שס הרב אריה דרעי והגאון רבי בערל לאזאר הרב הראשי לרוסיה פעלו מול גורמי הממשל באוקראינה, רוסיה וישראל.

עשרות אלפי הנוסעים לאומן מידי שנה ובמרכזם חסידי ברסלב יכולים לנשום לרווחה כאשר חוק הסחטנות שהוגש לפרלמנט האוקראיני בדרישה לחייב הבאים לאומן בסכום שערורייתי של מאה דולר ליום, בוטל באופן סופי. כך בישר אמש מנכ"ל בית ציון רבנו באומן הרב מאיר נחמן אלחדד.

קרא עוד:

[postim]

במוצאי שבת האחרון התקיים כנס חרום של "התאחדות רבני ברסלב", גוף המאגד 30 רבנים הנושאים באחריות ניהול הפעולות באומן, להתייעצות דחופה בעניין החוק המסעיר את חסידות ברסלב וכן את עשרות אלפי הנוסעים לאומן מידי שנה, חוק שעצם הצעתו התקבלה בהפתעה ומטרתו ניצול וסחטנות המזכירים ימים אפלים של שלטונות אנטישמיים בארצות הגלות.

במהלך הכנס דנו הרבנים על קיום עצרת תפילה המונית לביטול חוק הסחטנות ובדרכים השונות במאבק לביטול החוק. בסיום הכנס הטילו רבני ברסלב את המשימה לריכוז הפעילות לביטול החוק על הרב מאיר נחמן אלחדד המשמש כמנכ"ל וגבאי בית ציון רבנו שבאומן. הרב אלחדד נכנס מיד לעובי הקורה ורתם למאמצים גורמים בכירים בעלי השפעה מרחבי העולם, ביניהם יו"ר שס חה"כ הרב אריה דרעי שפעל בשיתוף עם משרד החוץ הישראלי מול גורמי הממשל באוקראינה והפעילו לחץ רב לבלימת תהליך החקיקה ולביטולו.

הרב מאיר נחמן אלחדד מנכ"ל בית ציון רבנו שבאומן, אומר: "הצעת החוק השערורייתית נפלה על חסידי ברסלב בארץ וברחבי העולם כרעם ביום בהיר. מעת שרבני ברסלב הטילו עלינו את השליחות פעלנו מסביב לשעון ומסביב לגלובוס במאמצים לביטול החוק ובעז"ה בזכותו של רבי נחמן זי"ע זכינו להתבשר ולבשר על ביטול החוק הסדומי. בהוראת התאחדות רבני ברסלב נפיק את הלקחים ובתקופה הקרובה נערך בהתאם ונקדיש מאמצים למיסוד והגברת שיתוף הפעולה עם השלטונות באוקראינה בכלל ובמחוז צרק'ס בפרט, על מנת שלא נופתע בעתיד ממזימות והצעות הזויות כמו זו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו