ועל המדינות בו ייאמר • מי נגד ומי בעד?

האם ניגריה תימנע בהצבעה באו"ם? • המאמצים הדיפלומטיים נמשכים במטרה להשפיע על מדינות נוספות • הפתעה: הנשיא אובמה ייפגש עם אבו-מאזן • ברמאללה כבר יצאו לחגוג

אמש (רביעי) המריא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לכינוס עצרת האו"ם בניו-יורק. הערב הוא צפוי להיפגש עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

ובינתיים – נמשכים המאמצים הדיפלומטיים הקדחתניים במטרה להבטיח רוב במועצת הביטחון נגד ההצעה להכיר במדינה פלסטינית באופן שלא ידחוק את ארה"ב להטיל וטו.

ויש תוצאות: נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, הודיע כי מדינתו תימנע בהצבעה. את הדברים אמר לאחר פגישה שקיים עם שר הביטחון, אהוד ברק, אולם שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, טוען כי בניגוד לפרסומים שיצאו ממשרד הביטחון – ניגריה עדיין מתלבטת.

במפתיע, ניאות אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, להיפגש עם הנשיא אובמה, זאת לאחר זמן רב שלא נפגשו. אובמה צפוי לנסות ולשכנע את אבו מאזן בארבע עיניים לוותר על המהלך החד-צדדי.

אז מי נגדנו ומי בעדנו?

על פי הערכות, המדינות שלא יצביעו בעד הפלסטינים הן ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, קולומביה, וכאמור – ניגריה מוטלת בספק.

אולם על מנת לבלום את המהלך, יש צורך ברוב של 9 מתוך 15 המדינות – והמאמצים הדיפלומטיים, כאמור, נמשכים במלוא העוצמה על מנת להשפיע לפחות על 3 או 4 מדינות נוספות.

תושבי רמאללה לא ממתינים להחלטות שיתקבלו באו"ם. הם יצאו כבר הבוקר לרחובות הערים 'לחגוג' את הקמת המדינה החדשה כאשר חלק ממוסדות החינוך סגרו את שעריהם לטובת החגיגות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו