נתניהו איים בפיטורים; בנט נכנע והתנצל

אחרי ששר הכלכלה נפתלי בנט תקף בחריפות את ראש הממשלה, אמר נתניהו לבכירי הליכוד כי אם בנט לא יתנצל בפניו עד יום ראשון בבוקר, הוא ידיח אותו במהלך ישיבת הממשלה הקרובה. בנט נבהל ומיהר לפרסם התנצלות.

קרב האיתנים שהתחולל ביומיים האחרונים בין ראש הממשלה בנימין ניתניהו לבין שר הכלכלה נפתלי בנט, הסתיים בתנצלותו של האחרון, שטען כי לא התכוון לפגוע בראש הממשלה: "אם ראש הממשלה נפגע, זאת לא הייתה כוונתי" אמר בנט.

קרא עוד:

[postim]

בכינוס שהתקיים בים המלח ובו השתתף בנט, אמר שר הכלכלה עוד כי "ישנם גורמים שמנסים להפוך דיון מהותי על עתיד ארצנו ועל ביטחוננו למתקפה אישית שלא הייתה". הוא הוסיף והדגיש: "אני מכבד את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת מנהיגותו בתנאים לא פשוטים, תומך בו כשצריך ומבקר אותו כשצריך, וזוהי חובתי. הטלת ריבונות פלסטינית על אזרחים ישראליים היא מסוכנת, ומחובתי הייתה להוריד רעיון זה מיידית מסדר היום, ואכן הרעיון ירד".

הקצף נגד בנט יצא מאת נתניהו לאחר ששר הכלכלה תקף בחריפות את ראש הממשלה וטען כי ההצעה שלו להשאיר יישובים יהודיים בשטחי המדינה הפלסטינית מלמדים על "איבוד עשתונות ערכי". בנט לא הסתפק בכך והוסיף להשתלח בנתניהו במילים חריפות.

לטענתו מדובר ברעיון מסוכן, וכי במידה ויישארו יהודים בשטחים תחת ריבונות פלסטינית, הם צפויים להיפגע על ידם בצורה קשה: "איך אני יודע? כי כבר היינו שם ויהודים נהרגו" אמר.

הבוקר פרסמו כלי התקשורת ציטוטים מאת גורמים בשלכת רוה"מ, שתקפו בחריפות את בנט על דבריו ואמרו כי אם הוא לא רוצה להכיר במנהיגותו של נתניהו עליו לארוז את חפציו ולהסתלק מהממשלה. "אף אחד לא ילמד את נתניהו איך צריך להגן על יהודים" הם אמרו. לדבריהם: "גם אם בנט והבית היהודי יפרשו מהממשלה, עדיין יהיה כאן מי שידע לנהל מדיניות ביטחונית נכונה ולהגן על יהודים בכל מקום שהם".

לאחר שהאיום המרומז לא עשה את שלו, החליט נתניהו להמר על כל הקופה, ובשיחה עם שרים בכירים בליכוד הוא הודיע כי אם בנט לא יתנצל בפניו באופן פומבי עד לישיבת הממשלה הבאה שתתקיים ביום ראשון בבוקר, הוא יפטר אותו מתפקידו במהלך הישיבה.

הדברים פעלו את פעולתם, ובתוך זמן קצר ניצל בנט את הנאום המתוכנן שנשא בכינוס בים המלח, והתנצל בפני ראש הממשלה.

בלשכת נתניהו אמרו כי לא ציפו שהאולטימטום שהציב ראש הממשלה לשר הכלכלה יפעל כל כך מהר, וכי סברו שבנט יחכה עם ההתנצלות זמן ארוך יותר. מנגד טענו גורמים בסביבת בנט, כי שר הכלכלה אינו מעוניין להמשיך את העימות החזיתי, לאחר שהשיג את מה שביקש להשיג והבהיר בצורה חריפה וברורה כי השארת יהודים במדינה הפלסטינית אינה באה בחשבון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו