חמאס בצעד מאיים: הסיג את כוחותיו מגדר המערכת

חמאס הודיע כי יפסיק למנוע מארגונים אחרים לירות רקטות לעבר שטחי מדינת ישראל, לנוכח "התוקפנות הישראלית" והתקיפות הצה"ליות שבאו בתגובה למטחי ירי שקדמו להן.

בימים האחרונים שב השקט לגזרה הדרומית, לאחר שמטח רקטות נורה ביום חמישי בלילה לעבר נתיבות והמועצה האזורית בני שמעון.

קרא עוד:

[postim]

אלא שארגון החמאס נוקט הערב בצעד של התרסה, ומסיג את כוחותיו שנפרסו לפני כשבועיים לאורך גדר המערכת במטרה למנוע ירי רקטות לעבר יישובי ישראל ע"י ארגוני טרור אחרים.

הדיווח בנושא נמסר מפי גורם בכיר בחמאס לסוכנות הידיעות AFP, וממנו עולה כי חמאס לא יפעל יותר לעצור ירי רקטות על ידי ארגונים אחרים. זאת, בהתאם לעמדת החמאס כי כל הרקטות שנורו מאז מבצע 'עמוד ענן' לעבר יישובי ישראל נורו על ידי ארגונים אחרים ולא על ידי פעילי החמאס.

הגורם בחמאס אמר כי הצעד ננקט על ידי הארגון "לנוכח ההסלמה מצד הציונים והמשך התקיפות הישראליות ברצועת עזה".

זאת, על אף שהתקיפות של צה"ל באו בכל פעם רק כתגובה לירי רקטות מוקדם יותר לעבר שטחי מדינת ישראל, כך ביום שישי לפנות בוקר וכך גם בתחילת השבוע שעבר.

בליל שבת נורתה רקטה אחת לפחות לעבר אילת, אלא שבשונה מהרקטות שנורו לעבר נתיבות ואשקלון, הירי לעבר אילת לא בוצע משטחי רצועת עזה אלא משטחי חצי האי סיני, וארגון הטרור 'אנסאר בית אל מקדס' הפועל בסיני קיבל על עצמו אחריות לירי בעודו מזהיר כי הוא יוסיף לירות ולנסות לפגוע באזרחי מדינת ישראל.

למרות שגורמי ביטחון בישראל מעריכים ברמה גבוהה של וודאות כי רוב הרקטות שנורות לעבר שטחי ישראל אכן לא משוגרות בידי פעילים של ארגון החמאס, הממשלה נוהגת באופן עקבי להטיל את האחריות לכל מעשה טרור שמתבצע מתוך שטחי הרצועה על ארגון החמאס, השולט בפועל בכל שטחי הרצועה.

בשונה מהתקיפות הישראליות הקודמות שכוונו בעיקר לעבר יעדים של ארגוני ג'יהאד קטנים יותר, התקיפה האחרונה שבוצעה שיום שישי לפנות בוקר כוונה לעבר מטרות של ארגון החמאס עצמו, וכל שלושת היעדים שהופצצו היו שייכים לארגון, חלקם אף היו קשורים בקשר ישיר למערך ייצור ואחסון הרקטות של הארגון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו