רמב"ם: חולה נוספת בשפעת מקסיקו

בעוד רופאי רמב"ם בחיפה נאבקים על חייה של בת שלושים המאושפזת לאחר שלקתה בשפעת מקסיקו, מוסר בית החולים כי אשה נוספת אושפזה היום כשהיא חולה באותה מחלה.

לאחר שאתמול דווח על אשה שלקתה בשפעת מסוג 1N1H ומאושפזת בבית החולים רמב"ם במצב קשה מאוד, נמסר היום כי אשה נוספת הועברה מבית החולים הלל יפה בחדרה לרמב"ם כשהיא חולה בשפעת מקסיקו.

בהודעה נמסר עוד החולה, בת 59, מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ, אך מצבה טוב יחסית, והיא נושמת בכוחות עצמה ללא עזרת מכשירים. כמו"כ נמסר כי היא לא סובלת ממחלות רקע נוספות.

החולה הקודמת שהתאשפזה ברמב"ם ביום שישי ואתמול אובחנה כלוקה בשפעת מקסיקו, מוסיף להיות קשה. מבית החולים נמסר כי מצבה יציב, אך קשה מאוד והיא מונשמת באמצעות מכונת הנשמה.

השפעת האגרסיבית מהזן 1H1N פרצה לפני כשלוש שנים, בעקבות הכלאה בין שפעת העופות לשפעת של בני אדם. מאות בני אדם מתו ברחבי העולם מהשפעת באותה השנה, ובשנים שלאחריה כוללים החיסונים המפותחים כנגד השפעת גם את הנוגדן לשפעת מקסיקו.

במשרד הבריאות קוראים לציבור להתחסן מפני השפעת, ולא לחכות עד שיהיה מאוחר מידי. החיסונים ניתנים בכל מרפאות קופות החולים חינם אין כסף, והציבור נקרא לגשת ולהתחסן, ובמיוחד לחסן את הילדים מפני המחלה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו