פיגוע בגבול עם ישראל: חמישה נהרגו במסוף טאבה

ההרוגים: ארבעה תיירים מקוריאה ונהג האוטובוס המצרי | הפצועים מפונים לבתי חולים בחצי האי סיני והצבא המצרי העלה את הכוננות לשיא.

ארבעה תיירים קוריאניים ונהג האוטובוס בו נסעו, נהרגו לפני זמן קצר בפיגוע שהתרחש במרחק קצר ממסוף טאבה, המשמש כמעבר הגבול בין מצרים וישראל.

קרא עוד:

[postim]

בשלב זה עדיין לא ברור מה גרם לפיצוץ, והאם מדובר בפיגוע התאבדות, בפיצוץ של מנטען חבלה שהונח במקום מבעוד מועד או לחלופין בירי רקטה ממרחק.

בפיצוץ נפצעו 12 תיירים נוספים, ובסך הכל שהו באוטובוס בזמן הפיצוץ 33 תיירים, שמהם ארבעה נהרגו כאמור ועוד 12 נפצעו.

מצבא מצרים נמסר לכלי התקשורת כי הארמייה השלישית של הצבא שאחראית על הביטחון בסיני הכריזה על כוננות שיא, ונערכת להשיב תגובה חריפה לפיגוע. לעת עתה אף ארגון לא נטל על עצמו אחריות לפיגוע, אך ההערכה היא כי מדובר בפעולה של ארגון הטרור 'אנסאר בית אל מקדס' שבתקופה האחרונה הפך פעיל מאוד בחצי האי סיני.

למרות שהפיגוע התחולל במרחק של מטרים ספורים מהגבול עם ישראל, והאוטובוס עם התיירים היה בדרכו אל מעבר הגבול, לעת עתה אין מעורבות ישראלית בהתרחשויות. אמבולנסים של מד"א שהוזנקו למקום בעקבות הדיווחים על אירוע רב נפגעים, נותרו בצד הישראלי של המסוף, ואילו המצרים לא ביקשו את הגעתם, ואמרו כי הם מסתדרים לעת עתה בכוחות עצמם.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו