על רקע המהפכה באוקראינה: בקבוקי תבערה הושלכו על בית כנסת

החשש מפני התגברות האנטישמיות באוקראינה על רקע המהפכה שבחלקה מנוהלת על ידי לאומנים, התאמת הבוקר כשבית הכנסת בעיר זפאראוז'יה הותקף על ידי רעולי פנים. המשטרה מחשת אחריהם אך עסוקה בעיקר בהרגעת המהומות המתנהלות על רקע פוליטי.

על בית-הכנסת המרכזי בעיר זפאראוז'יה שבדרום-מזרח אוקראינה, הושלכו הבוקר בקבוקי-תבערה בידי ארבעה רעולי-פנים, שהצליחו להימלט מהמקום בטרם שהספיקו לצאת אליהם שומרי בית-הכנסת.

שליח חב"ד הראשי בעיר, הרב נחום ערנטרוי שליט"א, המכהן כבר 17 שנים כרב הראשי בעיר ובמחוז כולו, מוסר כי נעשים כל המאמצים לשמור על בטחון בית-הכנסת, וכמובן ביטחונם של המתפללים בו.

"מתחם בית-הכנסת מגודר, ושערי הכניסה הם חשמליים. כמו כן, רחבה גדולה מקיפה את בית-הכנסת. בבית-הכנסת ישנה שמירה 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. וזה גם בימים כתיקונם, ולא רק בימים של אי-ודאות, כמו הזמן בו אנו עומדים כעת".

בית-הכנסת המפואר, שפתיחתו החגיגית נערכה לפני כשנתיים, נתרם ע"י הגביר ר' ישראל דברצקי, מקורבו של הרב ערנטרוי שליט"א, ובעצמו בן העיר. בית-הכנסת עומד לרשותם של עשרות יהודים דבר יום ביומו, ובחגים מתפללים בו כ-800 מיהודי העיר, מקדש המעט מהוה ליבה של הקהילה, שלפי ההערכות, מונה כ 10,000 יהודים במחוז כולו, אליהם מנסים שלוחי חב"ד המקומיים להגיע ולקרבם ליהדות.

"המשטרה קיבלה הודעה, ואף הגיעה למקום מיד", מספר הרב ערנטרוי. "מחד הם מראים נכונות לעזור, ומאידך הם עסוקים בהשקטת הרוחות בעיר, וקשה להם לפנות כוחות כדי לטפל בנו".

לדבריו: " זמן קצר לפני התקיפה עוד נכחו יהודים בבית הכנסת. מפחיד לחשוב מה היה קורה אם קבוצת רעולי פנים עם בקבוקי תבערה מוכנים לזריקה, היתה פוגשת בר' מיכאל אוישי, אחד השלוחים בעירנו, שיצא מבית-הכנסת רק כעשרים דקות קודם-לכן".

"יש כאן אוירה של חוסר ודאות" הוא מוסיף. "יש כאלה המדברים על צורך להגר מכאן, ויש המרגיעים. חשוב לזכור, שהאופוזיציה כבר היתה בשלטון ארבע שנים, ושמרה על יחסים טובים מאוד עם היהודים ועם הקהילות היהודיות. אך בזמן של אנרכיה וחוסר ודאות, צריכים לשמור על פרופיל נמוך, להימנע מחיכוכים מיותרים, ולא להיכנס לעימותים. אנחנו לא מחפשים להתערב בפוליטיקה המקומית, העניין שלנו הוא להגדיל תורה ולהאדירה, לקרב יהודים לכור מחצבתם, לאביהם שבשמים. פוליטיקה מקומית, זה לגמרי מחוץ לתחומי העניין והעיסוק שלנו כיהודים, ודאי כרבנים וכשלוחי הרבי מליובאוויטש זי"ע".

IMG-20140224-WA0023 IMG-20140224-WA0025 IMG-20140224-WA0031

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוקראינה היא המקום בו המציאו את הרעיון שהיהודים אשמים בכל דבר, בכל מהפכה זה תמיד היה אשמת הז'יד. השלם: אוקראיני______ (אנטישמי) תגיד שזה לא הלך לך באוטומט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו