כנסת מפוצלת: האופוזיציה החרימה את הדיונים במליאה

הכנסת התפצלה הבוקר בעקבות חילוקי הדעות על חבילת החוקים המכונה חוקי המריבה: חוק המשילות, חוק הגיוס החדש, והתיקון להפיכת חוק משאל-עם לחוק יסוד.
כתבנו הפוליטי גואל ועקנין מציין כי בעקבות הכרזת האופוזיציה אמש על צעדי מחאה בשל מסמך שעבר בין ראשי הקואליציה שהתבקשו לאשר כי בכוונתם להעביר את שלושת החוקים המדוברים עד סוף השבוע, נעשה ניסיון של יושב ראש הכנסת אדלשטיין לגשר בין הצדדים ולהוסיף יום נוסף לדיונים, אך סיעות האופוזיציה דחו את ההצעה, החרימו את הדיון הראשון על חוקי המשילות במליאת הכנסת, והתכנסו לדיון משלהם באולם נפרד.
יושב ראש ש"ס אריה דרעי הסביר בדיון את הסיבה להתפצלות הכנסת ואמר כי הקואליציה שברה את הכלים.
חבר הכנסת יעקב ליצמן מיהדות התורה האשים את ראש הממשלה בשקר למפלגות החרדיות על חוק הגיוס ומתח ביקורת על התנהלות הקואליציה כשהוא טוען שהדבר מעלים את הדמוקרטיה בישראל.מדבריהם הביא כתבנו גואל ועקנין
יושב ראש האופוזיציה הרצוג אמר כי הקואליציה דרסה ורמסה את חוקי המשחק הדמוקרטי. כלשונו, וחברי כנסת נוספים הצהירו כי האופוזיציה לא תקח חלק בדיונים המתנהלים היום במליאת הכנסת.
כתבנו בכנסת מציין כי חבר הכנסת זחאלקה ניצל את העובדה שמדובר בישיבה לא רשמית במליאת הכנסת ותקף בערבית את ראש הממשלה נתניהו ואת שר החוץ ליברמן וקרא לליברמן בערבית לעזוב את הכנסת אם הוא מפחד מערבים כשהוא מוסיף כינויים בערבית בגנות השר ליברמן
יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין הביע צער על החלטת סיעות האופוזיציה להיעדר מהדיון לטובת כינוס אלטרנטיבי ואמר כי הדיונים על הצעת חוקי המשילות ימשכו כסדרם עם נואמים מהקואליציה בלבד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו