חיזוק המורשת בירושלים: יוכפל תקציב התרבות היהודית

בפגישה שנערכה בין סגן שר החינוך אבי וורצמן, וראש העיר ירושלים ניר ברקת, הוחלט על חיזוק שיתוף הפעולה בין הגופים בכל הקשור לתחום התרבות היהודית בעיר • בפגישה סוכם כי תקציב המחלקה בעירייה יוכפל ויקבל תוספת של מיליון שקלים ממשרד החינוך

סגן שר החינוך, אבי וורצמן נפגש אתמול (א') עם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת לפגישה בה נידונו הדרכים לקידום שיתוף הפעולה בין הגופים בתחום התרבות היהודית בירושלים. יחד איתם השתתפו בפגישה מנהל האגף לתרבות תורנית שמריהו הרמן וצוות לשכת השר, יחד עם מחזיק תיק תרבות יהודית בעירייה דב קלמנוביץ ומנהל האגף לחברה ופנאי יוסי שרעבי.

במהלך הפגישה הציג וורצמן את פעילותו של משרד החינוך בתחום של תרבות יהדות ודיבר על הכוונה להגשים את הפעילות בכל רחבי הארץ ובמיוחד בירושלים. במשרד החינוך, ציין וורצמן, שואפים לפנות בתחום התרבות היהודית תוך התייחסות ממוקדת לאוכלוסיות צעירות ולאוכלוסיות בוגרות מהגיל השלישי.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ברך על כוונת משרד החינוך להעמיק את שיתוף הפעולה עם עיריית ירושלים בתחום של תרבות יהודית וציין כי חשוב שהפעילות בתחומים אלה תחבר ציבורים רחבים ככל האפשר, הכוללים את המגזר הדתי לאומי את הציבור המסורתי והכללי והציבור החרדי שמעוניין בפעילויות אלו.

ראש העיר ציין כי מתוך הבנת חשיבות הדבר, החליט על הגדלת תקציב המחלקה לתרבות יהודית בעיריית ירושלים. השאיפה היא להגדיל את התקציב ל2 מיליון שקלים, קרוב ל100% גידול. גידול זה יתחזק יחד עם תקצוב נוסף של משרד החינוך שיעמוד על השקעה של כמיליון שקלים נוספים בפרויקטים ושיתופי פעולה בתחום של תרבות יהודית. ברקת ציין כי בכוונת העירייה להתמקד בפעילויות תרבות בעלות אופי יהודי וייחודי המדגיש את ייחודיותה של ירושלים כבירת ישראל וכעיר הקודש.

קרא עוד:

[postim]

דב קלמנוביץ, אשר מחזיק את תיק תרבות יהודית בעירייה, ברך את סגן השר וראש העיר על נכונותם להגדיל את נפח הפעילות בתחום התרבות היהודית, וסקר בפני המשתתפים את פעילות המחלקה לתרבות יהודית ובהם פסטיבל הזיארה, שמתקיים בימים אלו הכולל מוזיקה מיהדות העולם אשר נותן ביטוי לכלל העדות.

סגן שר החינוך, אבי וורצמן: "ירושלים היא אבן שואבת למבקרים מכל רחבי הארץ ועל כן הפעילויות בתחום התרבות היהודית יהוו מקור לעלייה לרגל ולהשתתפות של מאות אלפים. אני שמח על שיתוף הפעולה ועל הנכונות של עיריית ירושלים לקדם במשותף תחומים אלו. אין ראוי מכך שבירת ישראל תהיה המובילה בתחום של פעילויות תרבות המבטאות ערכים יהודיים הפונים למגוון רחב של ציבורים במדינת ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו