תחינת 11 יתומים: אל תזניחו אותנו בגלל המגביות שהיו ליתומים אחרים

מגבית מיוחדת לעזרתם של 11 יתומים החפצים לבנות את ביתם עוד לפני חג הפסח יוצאת לדרך למרות הסמיכות לחג הפורים מחמת דחיפותה • ב"קופת העיר" מזכירים כי עבור כל יתום המגבית היא היחידה, הראשונה והאחרונה, וגורלו יוכרע רק לפי הצלחתה של המגבית

"אל תזניחו אותנו רק משום שהיו מגביות ליתומים אחרים קודם המגבית שלנו" – קוראים בתחינה 11 יתומים צעירים, המתעתדים לבנות את ביתם בשבועות אלו עוד קודם חג הפסח. "עבורנו המגבית הזו, היא לא רק הראשונה והאחרונה בחיינו, היא גם הסיכוי היחידי שלנו לפתוח בחיים חדשים ומבוססים", אומרים אחד עשר היתומים והיתומות.

המגבית המיוחדת עבור 11 יתומים הנישאים קודם חג הפסח, יוצאת לדרך ע"י "קופת העיר", מתוך תקווה ובקשה שכלל הציבור יתגייס לתרומות עבור היתומים העצובים, ומתוך משאלה שישכילו כלל ישראל לראות במגבית זו של 11 היתומים שפונים אלינו בפעם הראשונה, ולא כ"עוד מגבית של קופת העיר".

קופת העירמתוך אחריות ודאגה ל-11 חתנים וכלות יתומים, השרויים במציאות כלכלית קשה, יוצאת מגבית החרום למענם ולסייע בעדם לזכות לבנות את ביתם עוד לפני חג הפסח. "קופת העיר" הקימה 11 קרנות עבור החתנים היתומים שמוקפים בחבילות של צרות ואין מי שיסייע להם לעמוד תחת החופה.

בימים אלו, התקבצו מכל רחבי הארץ והגיעו אל "קופת העיר", סיפוריהם של 11 יתומים, אשר דחיפות חומרתם הכריחה את הקופה לפנות מיידית במגבית, ולעשות כל מאמץ אפשרי להציל את חתונתם בשבועות אלו ממש. ב"קופת העיר" מציינים בצער, כי ברוב המקרים לא ניתן היה להכיל במסגרת קוצר היריעה של חוברת המגבית, את כל סאת היגון שעברו החתנים והכלות האומללים, והם מובאים בחוברת בקיצורים הנדרשים. המקרים הנוראים הללו, אושרו ע"י רבני הקהילות והשכונות ורבני "קופת העיר", כמקרים החמורים ביותר מתוך אלפי המקרים ש"קופת העיר" מטפלת בהם מידי חודש.

אצל כל 11 היתומים הללו, ההירתמות הציבורית היא הכרחית להצלתם, ואין דרך אחרת להציל את חייהם לולא היחלצות מליאה של כלל הציבור. ב"קופת העיר" מזכירים ומדגישים כי עבור כל יתום המגבית היא היחידה, הראשונה והאחרונה, וגורלו יוכרע רק לפי הצלחתה של המגבית.

בין המקרים העצובים הכלולים במגבית, כלול סיפורו של חתן יתום מנעוריו וחסר כל אשר אין לו מאומה לנישואיו (קרן מס' 2289), חתן בן עליה מופלג שהוא יתום כבר 12 שנים, והוא בודד לנפשו (קרן מס' 2290), כלה צעירה שגדלה בלי בית מסודר במשפחה אומנת אצל מורתה, ומתחננת לעזרה מיידית (קרן מס' 2291), חתן יתום ובודד שנישא בימים אלו לגיורת עניה (קרן מס' 2292), חתן בודד מעולי אתיופיה שגדל לבדו ומקים בית של תורה בכוחות עצמו (קרן מס' 2293), חתן מסכן שגדל לבדו ומגיע לחתונתו ללא פרוטה (קרן מס' 2294), כלה ללא בית שניצלה בעור שיניה מביתה ההרוס, ומתחתנת ללא עזרה מינימלית (קרן מס' 2295), כלה בת גרים מתחנת עם חתן יתום (קרן מס' 2296), חתן יתום שגדל בבתי זרים הרחק מביתו, ומתחנן לעזרה דחופה (קרן מס' 2297), חתן ירא השם, עולה חדש ובודד, שמקים בית על טהרת הקודש וזקוק לסיוע (קרן מס' 2298), וכלה בודדה שמוכרחת לברוח מביתה על מנת להציל את שפיות דעתה, ומחתנת אף היא את עצמה (קרן מס' 2899).

2288

"עבור כל יתום המגבית הינה הראשונה והאחרונה, ולא עוד מגבית של קופת העיר"

כל 11 הקרנות הכלולות במגבית זו, הינם מקרים לא קלים בלשון המעטה, בהם מידת סיועו של הציבור יכריעו את הקמת של בתים אלו הממתינים לסיוע. כאשר כל המשפחות הם כאלו שנושאות בגבורה סבלי איוב, ומקול נאקתם כי גבר, הוכרחה "קופת העיר" לצאת במגבית דחופה זו.

רבני "קופת העיר" ורבני הקהילות והשכונות, המשמשים כנשיאי הקרנות, הביעו תפילה ותקוה להיענות נרחבת למענם של אחד עשר היתומים הנישאים לפני חג הפסח, יען כי במגבית זו תלוי ועומד כל עתידם, ואין דרך אחרת להצילם ולהאיר את חייהם, זולת ההיחלצות וההירתמות למגבית זו.

ב"קופת העיר" מדגישים את החשיבות הגדולה להתאמץ במגבית כללית זו אשר הסכומים הנתרמים אליה, מתחלקים בשווה בין כל היתומים והיתומות. ומאידך, מצבם הקשה של כל אחד ואחד מהם קשה מאוד, וכל אחד מהם סבל רבות בימי חייו, כך שחובה לסייע בעדו להצליח להקים בית נאמן ע"י סיוע בסיסי לכל הפחות.

מחמת חומרת המקרים הנוראיים, ומתוך דאגה לגורלם של היתומים הבודדים הנישאים קודם הפסח, מבקשים ב"קופת העיר" לעשות מאמץ על גבי מאמץ, ולסייע בעדם ע"י תרומה לקרן שמספרה 2288 במוקד "קופת העיר" 1800-39-47-47, במוקד שבבית מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א או במוקדים שברחבי הערים. ניתן לתרום גם בנפרד לכל אחת מהמצוקות הנוראות., כאשר התרומות מתחלקות לפי הוראות הרבנים שליט"א בשווה ולפי צרכי כל קרן.

 

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מתחייב בלי נדר 180 ש"ח

תזכה לכל הטוב שבעולם

תן גם אתה בבקשה אפשר גם כפול

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו