ועדת הכספים אישרה תכנית סיוע לייצואנים בהיקף 850 מיליון דולר‎

ועדת הכספים אישרה תכנית סיוע ליצואנים • עיקרי התכנית: העמדת ערבות מדינה של 850 מיליון דולר לשנים 2015 – 2016 • יו"ר ועדת הכספים סלומינסקי: "הייצוא הוא אחד ממנועי הצמיחה החשובים ביותר"

ועדת הכספים אישרה הערב (ב') תכנית מיוחדת לסיוע ליצואנים, במסגרת המאמצים להגדיל את הייצוא של ישראל למדינות מתפתחות, בעיקר סין ושאר מדינות דרום מזרח אסיה. ב- 2015: הרחבת ערבות המדינה לייצוא למדינות אלו ב- 500 מיליון דולר וב- 2016 הרחבה נוספת של 300 מיליון דולר. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי): "ועדת הכספים רואה חשיבות רבה בחיזוק הייצוא הישראלי, שהוא אחד ממנועי הצמיחה החשובים ביותר למשק". מטרת התכנית לסייע ליצואנים הישראליים להתמודד עם הקשיים עימם הם מתמודדים, בעיקר עקב ייסוף השקל והתייקרות התוצרת הישראלית ביחס לתוצרת של חברות ממדינות אחרות וקשיים נוספים.

מנהל החטיבה הפיננסית באגף החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג: "אנחנו מבקשים מוועדת הכספים לאשר הגדלת ערבות מדינה לחברת 'אשרא' ולמבטחים פרטיים, בגין סיכון שהמדינה נוטלת על עצמה בתחום סיכוני סחר-חוץ לטווח ארוך. זה דבר שקיים בכל העולם. כל המדינות מבצעות את הדבר הזה במטרה לסייע ליצואנים להגביר את הייצוא ולהתחרות בשווקי העולם".

חברת 'אשרא' היא החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ בע"מ – חברה ממשלתית, המבטחת אשראי בעסקאות סחר חוץ לטווח הבינוני והארוך, מפני אי-תשלום של הקונה/ים במדינות היעד. פעילות הביטוח של 'אשרא' מגובה בערבות מטעם המדינה. בעקבות האישור, בתום ההרחבה היקף כתב הערבות ל'אשרא' יעמוד על 2.7 מיליארד דולר (כ- 9.45 מיליארד ₪).

קרא עוד:

[postim]

חיים מר מהתאחדות התעשיינים: "זה טיפה בים. העולם כולו מתחרה בשוק הסחר-חוץ, כאשר מדינות מתחייבות בערבויות ביצוע לחברות שלהן. הן מתחרות על הדבר הזה. אני מנסה להתמודד בבורמה ומיאנמר והמתחרות שלי הן חברות סיניות שבאות עם ערבויות עצומות של המדינה שלהן.

מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, שלמה וקס: "ב- 2013 מדינת ישראל הפסידה עסקאות ייצוא בהיקף של 4 מיליארד דולר עקב חוסר בערבויות מדינה לתעשייה הישראלית, שהיא בעיקרה מוטת ייצוא. יש להשכיל ולהגדיל את הערבויות. מדינות נותנות מיליארדים על-מנת להגביר את הייצוא שלהן ואת ההשקעות שלהן בחו"ל. מה שמוצע כאן זה אפס קצהו. כך למשל פינלנד ושבדיה שהן בסדר גודל שלנו והן משקיעות כל אחת 15 מיליארד דולר בקידום הייצוא שלהן. אנחנו נעמוד בסיום התכנית להרחבת היקף ערבויות המדינה בסה"כ עם 3.8 מיליארד דולר ערבויות (בסה"כ 13.3 מיליארד ₪ עפ"י נתוני האוצר). אנחנו לא מזלזלים בזה אך זה שיעור קטן בלבד מהצורך האמיתי של התעשייה".

רוטנברג השיב למר ולוקס: "זה צעד משמעותי בכיוון הנכון. מדובר בהרחבה משמעותית מאוד בעידוד הייצוא. זה החוק כיום ואנחנו עומדים במסגרת שלו. הממוצע ב- OECD 1.3% מהתוצר ואצלנו זה יעמוד על קרוב ל- 4 מיליארד דולר בסוף התכנית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו