הרבנות הראשית אישרה תעריף חדש למוהלים

התעריף החדש: 1,000 שקלים למוהל מוסמך, ו-1,500 שקלים למוהל מומחה • הרבנות קוראת לציבור להשתמש אך ורק בשירותיהם של מוהלים מוסמכים • עוד עולה מנתוני הוועדה לפיקוח על המוהלים כי מספר הסיבוכים בבריתות שבוצעו ע"י רופאים גבוה לעומת הנתון אצל מוהלים מוסמכים.

הרבנות הראשית לישראל פרסמה תעריף מחיר חדש למוהלים מוסמכים ולמוהלים מומחים. הרבנות ממליצה לשלם כ-1,000 שקלים למוהל רגיל לעומת 750 ש"ח עד היום, וכ-1,500 שקלים למוהל שמוגדר ”מומחה“ לעומת התעריף הקודם שעמד על 1,000 ש"ח.

הרבנות פרסמה את רשימות המוהלים וקראה לציבור להזמין אך ורק מוהלים מוסמכים. הרב משה מורסייאנו, מרכז הועדה לפיקוח על המוהלים ברבנות הראשית לישראל, הפיץ היום מכתב בו ביקש מרבני הקהילות "להשפיע על הציבור שמצוות ברית המילה תתקיים אך ורק על ידי מוהלים שהוסמכו על ידי הוועדה הבינמשרדית לפיקוח על המוהלים המשותפת לרבנות הראשית לישראל ולמשרד הבריאות".

קרא עוד:

[postim]

מנתוני הרבנות הראשית עולה כי מספר הסיבוכים בבריתות מילה שבוצעו על ידי רופאים גבוה ממספר הסיבוכים שנרשמו בבריתות שנערכו על ידי מוהלים.

עפ"י נתוני הוועדה לפיקוח על המוהלים, המשותפת לרבנות הראשית לישראל ולמשרד הבריאות, בשנת 2012 נערכו כ-60 אלף בריתות ונרשמו 38 סיבוכים, שהם 0.0006%. רבים מן המקרים סוכמו כדימום בלבד ללא צורך בטיפול רפואי. מהנתונים עולה עוד כי הסיכוי לסיבוך גדל פי שלושה כאשר הברית בוצעה בידי מוהל שאינו מוסמך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו