בניגוד להערכות: בנק ישראל הוריד את הריבית במשק ברבע אחוז

בניגוד להערכות הוריד נגיד בנק ישראל, הדוק' סטנלי פישר, את הריבית במשק ברבע אחוז, לרמה של 2.5 אחוזים • הסיבה: עידוד השקעות בארץ

בניגוד לרוב ההערכות המוקדמות, החליט הערב (ב') נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, להוריד את הריבית לחודש פברואר ברבע אחוז, לרמה של 2.5 אחוז. מאז סוף חודש ספטמבר האחרון ביצע כבר בנק ישראל שלוש הורדות ריבית.

הסיבה העיקרית להורדת הריבית, היא החשש הגובר מגלישת משבר החובות באירופה לישראל, ומההשפעה השלילית שעלולה להיות לו על הפעילות הכלכלית במשק. הפחתת הריבית מוזילה את עלויות היצרנים, ומצד שני היא מקטינה את הרצון לחסוך ומעודדת צריכה, ובכך היא אמורה לתרום לעידוד הצמיחה.

קרא עוד:

[postim]

האינפלציה הנמוכה מזה חמש שנים

מה שאיפשר הערב לבנק ישראל לשוב ולהפחית את הריבית, למרות החשש מעליית מחירים, היא הרגיעה שנרשמת בשבועות האחרונים בתחום האינפלציה.

מנתונים שפרסם הלמ"ס בשבוע שעבר מתברר כי האינפלציה בפועל, מסתכמת כעת ב-2.2 אחוזים, והיא למעשה האינפלציה השנתית הנמוכה ביותר שנרשמה בישראל בחמש השנים האחרונות. מגמת האינפלציה בארבעת החודשים האחרונים אף נמוכה יותר ומסתכמת בשיעור שנתי של 1.5 אחוזים בלבד.

הועדה המוניטרית של בנק ישראל

את ההחלטה על הורדת הריבית קיבלה הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, אליה הועברו אשתקד סמכויותיו של הנגיד בתחום המוניטרי.

הוועדה מונה שישה חברים, מהם שלושה חברים מחוץ לבנק ישראל. את החלטותיה מקבלת הוועדה המוניטרית בהצבעה, ובמקרה של שוויון קולות עומדת לרשות נגיד הבנק, שעומד בראשה, זכות הצבעה כפולה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו