רמטכ"ל צבא ארה"ב מבקר בישראל

במהלך ביקורו נועד ראש המטות המשולבים, הגנרל דמפסי, עם שר הבטחון בוגי יעלון • השר יעלון: אנחנו חולקים ומנתחים ביחד הערכות ורעיונות בשאלה איך להתמודד עם אתגרים המשותפים • השניים דנו בסוגיות האיזוריות ובהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נפגש היום עם הרמטכ"ל האמריקאי, ראש המטות המשולבים, הגנרל מרטין דמפסי. בפגישה השתתפו גם הרמטכ״ל רב אלוף בני גנץ וגורמים נוספים. במהלך הפגישה דנו שר הביטחון יעלון והגנרל דמפסי במצב במזרח התיכון ובשיתופי הפעולה בין המדינות.

לפני ובמהלך הפגישה אמר שר הביטחון יעלון: ״ברוכים הבאים לישראל ולירושלים. שוב יש לנו הזדמנות להיפגש ולשוחח על נושאים רבים. אבל קודם כל, תודה רבה על היותך חבר אמיתי של מדינת ישראל וצה״ל. אנחנו כאן כדי לדון ביחסים בין המדינות ובהתפתחויות באזור. אנחנו מעריכים מאוד את היחסים בין ארצות הברית לישראל. עבורנו ארצות הברית היא בעלת ברית אסטרטגית וידידתנו הגדולה ביותר"

"היחסים עם ארצות הברית הם אבן דרך בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. אנו עדים תכופות לתוצאה של אתגרים חדשים המתפתחים באזור. הדבר היחיד באזור הוא השינוי, ולכן אנחנו חולקים ומנתחים ביחד הערכות ורעיונות בשאלה איך להתמודד עם אתגרים המשותפים, המבוססים על ערכים משותפים ואינטרסים משותפים"

"אנחנו נמצאים בשבוע קריטי בנושא הישראלי-פלשתיני, ואנו מעריכים את המאמצים של מזכיר המדינה קרי ואת המחויבות והתרומה של הנשיא אובמה למאמץ. תודה רבה על ההזדמנות לדון איתך בשורת הנושאים הללו״.

צילום: אריאל חרמוני-משהב"ט

יעלון דמפסי 2

יעלון דמפסי

יעלון דמפסי (1)

יעלון דמפסי (2)

יעלון דמפסי (3)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו