תיק הולילנד ● ראש הממשלה לשעבר – הורשע

האיש שהיה הבכיר ביותר במדינת ישראל הורשע בעבירות שחיתות • הנשיא פרס: זהו יום עצוב למדינה • הוצא צו איסור יציאה מהארץ לעשרת מורשעי הולילנד

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן הרשיע את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד, עם אולמרט הואשמו תשעה מעורבים נוספים בפרשה, ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, מנהלת לשכתו של אולמרט שולה זקן, חברי מועצת העיר אלי שמחיוף ואברהם פיינר, עוזרו של עד המדינה מאיר רבין, יושב ראש תעשיות מלח דני דנקנר, מהנדס העיר ירושלים אורי שטרית, ויזם הפרויקט הלל צ'רני,

כל הפרטים ומהלך המשפט>>

השופט דוד רוזן התייחס לעדותו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואמר כי דבריו אינם משקפים את המציאות, אולמרט שיקר בבית המשפט – קבע רוזן – הוא ביקש להשחיר את עד המדינה שלא לעניין, גם במחיר של אמירת שקר.

TOPSHOTS-ISRAEL-POLITICS-CORRUPTION-TRIAL-OLMERT

באשר לעדותה של זקן אמר השופט כי עדותה "בעייתית ומסולפת לא ניתן להשתמש בעדותה של זקן לצורך קביעת ממצאים, היא ניסתה למזער את כוחה ומעמדה בלשכה אך הוכח כי מעמדה בלשכה היה רם והיא הייתה נציגתו של אולמרט".

באשר לעדותו של עד המדינה שמואל דכנר אמר השופט רוזן כי דכנר העיד בצלילות ולמגינת הלב הוא דיבר כאן אמת, דברי השופט רוזן.

השופט הורה למורשעים בפרשת הולילנד להפקיד את דרכוניהם ואסר עליהם לצאת מהארץ על פי צו בית משפט עד להודעה חדשה.
שלב הטיעונים לעונש במשפט הולילנד נקבע לתאריך כ"ח בניסן תשע"ד.

התובע במשפט הולילנד, עורך הדין יונתן תדמור, אמר לאחר הכרעת הדין: ידע כל נותן שוחד כי דינם של מעשים אלה להיחשף. המשטרה והפרקליטות לא יחסכו במאמצים למגר תופעות פסולות כאלו.

תגובות הנאשמים

פרקליטיהם של המורשעים העיקרים בפרשה הודיעו כי יבחנו בימים הקרובים את הכרעת הדין ויחליטו האם לערער עליה. פרקליטו של אולמרט אמר כי ייתכן ויוגש ערעור על הכרעת הדין, לטענתו עד המדינה דכנר לא נחקר בחקירה נגדית והראיות בעניין יוסי אולמרט הן ראיות נסיבתיות.

בתנועה לאיכות השלטון אומרים הבוקר כי הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר בפרשת השחיתות מהגדולות שחשפה מערכות שלטוניות אשר היו נגועות בשחיתות היורדת לשורשים העמוקים ביותר היא קריאת השכמה מהדהדת לכל האמונים על המלחמה בסיאוב ובשחיתות אשר פשו בשירות הציבורי וכפי שנוכחנו היום הגיעו עד הדרגים הגבוהים ביותר.

הגב' שולה זקן אמרה בשעה האחרונה בצאתה מאולם בית המשפט עם תום הקראת הכרעת הדין "יבוא יום ואומר את אשר על לבי".

אורי לופוליאנסקי שהיה בזמנו יו”ר ועדת התכנון והבנייה. הואשם בקבלת שוחד עבור ארגון החסד ‘יד שרה’. בפסיקתו אמר השופט “לופוליאנסקי ראה לנגד עיניו את הפעילות הברוכה והמטרות הנעלות של העמותה, אך בחר לשקוע בפלילים”. משפט זה, יכול שיקל על לופוליאנסקי בשלב הטיעונים לעונש.

יצויין כי משפטנים רבים היו סבורים כי בשל העובדה שלופוליאנסקי לא לקח שקל לכיסו, ובשל תרומתו הציבורית האדירה, מן הראוי היה שלא להרשיעו. דעה זו עוגנה עמוק בדעת הקהל האוהד את אורי ואת פעולותיו הברוכות במסגרת הארגון.

ISRAEL-POLITICS-CORRUPTION-TRIAL-OLMERT

יהודה שוורץ דובר ‘יד שרה’ מסר בתגובה: אורי לופוליאנסקי בנה ארגון חסד ששירת לאורך השנים כל משפחה שניה בישראל ללא הבדל בין אדם לאדם. ביום הזה משפחת יד שרה זוכרת את מאזן הזכות והאור בחייו של אדם ומנהיג – וגאה בו. אורי לופוליאנסקי הוביל וימשיך להוביל אלפי מתנדבים להפיכת יד שרה למוקד של אנושיות חמה ומעודדת לכל משפחה שניה בישראל. מפעל החסד שהקים ימשיך להפוך בכל יום את חזון יד שרה למציאות של עשייה.
נמשיך את העשייה יחד עמו ובהנהגתו ביתר שאת. נמשיך ללכת בדרך של אכפתיות לגורלו של הזולת. מעורבות, הנעה לפעולה והושטת יד למאות אלפי ישראלים בכל שנה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו