המו"מ התקוע • שלב ההאשמות

ג'ון קרי: "האמריקאים יבצעו בדיקה מחודשת של המציאות" • השרה לבני: "אורי אריאל פרסם את המכרז בגילה, וגרם לכך שכל העולם יאשים אותנו בכישלון" • השר אריאל: "השרה לבני נכשלה כישלון חרוץ וכעת מחפשת את מי להאשים חוץ מעצמה"

אכזבה אמריקאית מהיתקעות המו"מ לשלום במזרח התיכון. מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי אמר כי "ארצות הברית תבחן מחדש את תפקידה בתהליך השלום במזרח התיכון בעקבות המהלכים השליליים שהובילו הצדדים בסוף השבוע".

קרי הוסיף כי , "המאמצים לקידום תהליך השלום לא יימשכו לזמן בלתי מוגבל", וכי האמריקאים יבצעו "בדיקה מחודשת של המציאות".

לדבריו "יש גבול לתפקיד שהאמריקאים ימלאו בתהליך השלום כאשר שני הצדדים אינם מוכנים לפעול בכיוונים חיוביים שיניעו אותו קדימה".

קרא עוד:

[postim]

הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, השרה הגב' לבני, האשימה את שר השיכון והבינוי, אורי אריאל בניסיון לפגוע בסיכויים האחרונים לשמר את המו"מ עם הפלסטינים. "אורי אריאל פרסם במכוון את המכרז בגילה כדי לטרפד את המשא ומתן עם הפלסטינים, וגרם לכך שכל העולם יאשים אותנו בכישלון", אמרה השרה בראיון לערוץ 2.

לבני התגוננה מול הטענות האמריקאיות, ואמרה כי "צריך פחות תיווך אמריקאי ויותר מפגשים ישירים עם הפלסטינים – גם בין נתניהו לעבאס". בתגובה לצעדיה החד-צדדיים של הרש"פ, אמרה "יש לנו אחריות, אחרי הכעס הראשוני צריך להחליט מה עושים הלאה. גם אנחנו מחמיצים הזדמנות, לא רק הפלסטינים".

מחר צפויה לבני להשתתף במפגש נוסף בחסות השליח האמריקאי, מרטין אינדיק, בניסיון להציל את השיחות מהמבוי הסתום אליו נקלעו.

שר השיכון והבינוי, אורי אריאל הגיב לההאשמות שהוטחו נגדו ע"י לבני: "אני מציע לשרה לבני לדבוק בעצת חכמים סייג לחכמה שתיקה. החמאה מרוחה על ראשה של השרה לבני שקיבלה אשראי בלתי נגמר לעשיית השלום כולל שחרור מרצחים שפלים, נכשלה כישלון חרוץ וכעת מחפשת את מי להאשים חוץ מעצמה. הנהי והבכי שלה על הבניה בירושלים וביהודה ושומרון הם לא יותר מדמעות תנין של מי שידעה עליהם מראש כמו גם הפלסטינים והאמריקאים״

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יאאלההה מכות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו