המונים ליוו את מיטתו של איש החסד ר' יעקב חסידה ז"ל

המנוח הרבה בפעולות חסד, בהיותו אביהם של יתומים רבים • נפטר לאחר מחלה קצרה בשנת הע"ה לחייו • עשרות רבות של אלו שגדלו אצלו כנערים ביכו בדמעות את לכתו של איש חסד שפעל בהצנע ובתבונה • זכה לאות הנשיא לפני כשנה על מעשי החסד הרבים, הדבר סוקר בתקשורת הכללית ועורר קידש השם.

המונים מבני ירושלים ליוו אמש (מוצ"ש) את איש החסד הרב יעקב חסידה ז"ל בדרכו האחרונה, אשר נפטר אחר מחלה קצרה. והוא בן 75 שנים.

הרה"ח רבי יעקב ז"ל היה איש שכולו חסד, והוא ורעייתו מרת שולמית תחי' היו פותחים את ביתם וליבם לילדים יתומים, ודאגו לכל מחסורם.

המנוח נולד להוריו הרה"ח רבי משה ומרת הינא, בעיה"ק טבריה ביום השבת פר' בא, ח' שבט תרצ"ט. יומיים לאחר מכן, בי' בשבט – היטלר ימ"ש מכריז בנאום לרגל יום השנה לעלייתו לשלטון כי אם תפרוץ מלחמה ייכחד הגזע היהודי באירופה, אל מול הצהרה זו פעל המנוח ז"ל להקים עשרות רבות של בתי יתומים בישראל.

לאחר שסיים לחתן את ילדיו הכניס לביתו מספר בנות יתומות אשר לא היה להם מי שידאג להם, והוא התרוצץ בעבורן ורכש להן ביגוד ושאר דברים להם הוצרכו. ומשהתחיל מעיין החסד לנבוע בעוז, שוב לא פסק מלהשפיע טובו על בניו של הקב"ה.

בית של חסד

עבור יתומים רבים, ביתו הגדול שברחוב סרוצקין 58 בעיה"ק ירושלים, היה ביתם השני ולעיתים גם הראשון. ליבו הרחום היה מתמוסס בדאגה ואהבה אבהית לכל אלו שחסרו אב או אם, בניו של המנוח ז"ל היו רגילים לפנות את מיטתם עבור יתומים.

כל מפעלו היה בהצנע לכת ומעולם לא ביקש הכרה והוקרה למעשיו, עם זאת שמע מעשיו יצא למרחוק כצלוחית של פלייטון והוא זכה לאות הנשיא לפני כשנה על מעשי החסד הרבים.

דבר הענקת האות לזוג החסידי עורר קידש השם וסוקר בתקשורת הכללית, רבים התפעלו מכך שזוג מבוגרים בסביבות גיל ה-70, מגדלים בביתם מזה למעלה משלושים שנה ילדים שלא זכו לבית חם. במהלך השנים פתחו את ביתם 24 שעות ביממה לעשרות ילדים שהגיעו אליהם במצבים נפשיים וחסכים קשים ביותר.

המנוח המשיך לעבוד כשכיר כדי לפרנס את הנפשות הרבות המתגוררות בבית המשפחה, בעוד זוגתו טורחת על האירוח הלבבי, יחד הם התייחסו לכל ילד כאל שלהם ואף המשיכו ביחסם זה גם כאשר הפכו הילדים לבוגרים ועצמאים.

גם בתקופה האחרונה, עת חלה במחלה קשה ונפל למשכב, למרות חולשתו, ביקש מבניו ומרעייתו שתחי' להמשיך במעשי החסד ולדאוג לכל מחסורם של היתומים שהיו סמוכים על שולחנו.

המנוח היה מחשובי חסידי סטריקוב ירושלים, ואף כיהן כבעל תוקע בימים הנוראים בבית מדרשו של האדמו"ר. גם בחצרות אחרות זכה לקירבה ולהערכה רבה מגדולי הדור שליט"א.

מכריו מספרים כי תמיד היה מאיר פנים לכל איש, וגם בזמנים לחוצים תמיד התייחס לכל אחד בסבלנות וברוך ודאג למחסורם של נזקקים ונדכאים.

הותיר אחרין בן אחד וחמישה חתנים, ומשפחה מפוארת, כולם צועדים בדרך ישראל סבא.

קרא עוד:

[postim]

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היה יהודי גדול! הכרתי אותו אישית. אבדה לכלל הציבור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו