"בכל בתי החולים של 'כללית' ברחבי הארץ יישמר חג הפסח כהלכתו, ללא חשש חמץ"

כך מבטיח רב ה'כללית' הרב מנחם רוזנברג • ב-14 בתי החולים של 'כללית' החלו בהכשרה לקראת הפסח • ההיערכות לפסח התחילה כבר עם צאת החג בשנה שעברה

כללית מעל 100

לקראת חג הפסח המתקרב ב-14 בתי חולים של 'כללית' החלו בהכשרת בית חולים לקראת החג ובכלל זה לוודא כי תחומי בתי החולים יהיו נקיים מחשש חמץ, מרגע הכשרת בית החולים לפסח ולאורך כל שבעת ימי החג.

איך דואגים לכך שיקויים הפסוק בל יראה ובל ימצא ?
"בימים שלפני פסח נעשית פניה באמצעות כלי התקשורת העומדים לרשותנו לכל הציבור בכל עיר ועיר ומבקשים שלא להכניס חמץ לתחומי בתי החולים שהינו מוסד ציבורי", מסביר הרב מנחם רוזנברג, רב ה'כללית'.

"במהלך החג וחול המועד יוצב שילוט בכניסות עם בקשה לכבד את ציבור שומר המצוות ולהימנע מהכנסת חמץ כמו כן בשערי הכניסה יהיו מתנדבים אשר יסבירו למבקרים את חשיבות העניין , הניסיון מלמד כי בדרך כלל, אנשים משתפים פעולה ברצון ומבינים את חשיבות הנושא. בנוסף, כדי להבטיח זאת בכניסה לבית החולים יוצבו ארונות שבהם ניתן לשמור את החמץ בשקיות ייעודיות עד לתום הביקור.

"אווירת החג אופפת את בתי החולים כאשר מתנדבים מארגונים שונים מגיעים לערוך סדר פסח כהלכתו במחלקות השונות, מטופלים מודים ומעריכים כי רוח החג נשמרת בבתי החולים והוא נחגג כהלכתו.

במוצאי שביעי של פסח, כשעה לאחר צאת החג מתחילים בבתי החולים של 'כללית' להתכונן לחג הפסח של השנה הבאה. "אוספים את כל כלי החג, מנקים אותם כראוי. עורכים ספירת מלאי ובודקים שלא חסר דבר ומאחסנים במחסנים מיוחדים לשנה הבאה בעזרת השם".

הרב רוזנברג מסיים את דבריו בברכת פסח כשר ושמח לכל בית ישראל ובתפילה שנזכה לאכול מן הפסחים ומן הזבחים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו