כביש 65 – ואדי ערה ישודרג

כביש 65 המחבר את הצפון למרכז יזכה לשדרוג משמעותי • מספר הרמזורים יצומצם והמפגשים יכוסו במחלפים • התוכנית תוגש לאישורה הסופי בממשלה

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל) בראשות מתכננת הוועדה במשרד הפנים, הגב' אלינסקי, אישרה השבוע את העברת תכנית המתאר לשדרוג כביש ואדי ערה תת"ל/ 38 – כביש 65 מגן שמואל עד אורחן מגידו, לאישורה הסופי של הממשלה.

דרך מס' 65 הינה ציר ארצי חשוב ביותר ממזרח למערב, המהווה את הציר המקשר המרכזי בין צפון הארץ – הגליל, רמת הגולן ועמק יזרעאל – לבין מרכז הארץ.

בנוסף לתנועת כלי רכב ערה לאורך הציר , בשל העדר צירי תנועה אזוריים , ישנה תנועה ערה של כלי רכב מקרב תושבי האזור, שחוצים את הכביש במשך כל שעות היום .

בשל הקונפליקט בין תנועת כלי הרכב על הציר ובין תנועת כלי הרכב שחוצה את הציר הוקמו רמזורים רבים לאורך כביש ואדי ערה. הרמזורים אינם מאפשרים זרימת תנועה בצורה חופשית ולמעשה גורמים לגודש רב בשעות השיא.

הוועדה מינתה חוקר שישמע את ההתנגדויות לתכנית לשדרוג הכביש ולאחר שמיעת המלצותיו של החוקר אדריכל ברוך יוסקוביץ, החליטה הוועדה לצמצם ככל הניתן את הפגיעה הקניינית ושטחי ההפקעה, וזאת באמצעות המרת סוללות וחציבות בקירות, המרת תעלות טבעיות של נחל עירון בתעלות בנויות וצמצום רוחב השטח לתשתיות בשולי הכביש.

במטרה להגביר את הבטיחות, ואת מהירות התנועה בכביש 65 תוך הסדרת בעיות ניקוז באזור , פרויקט שדרוג כביש ואדי ערה כולל את המרכבים הבאים:

א. הפרדת התנועה העוברת מהתנועה החוצה בכביש 65 באמצעות מפרידנים/ מחלפים.
ב. הרחבת הדרך ל- 3 נתיבים.
ג. יישור עקומות בכביש.
ד. הקמת מעברים וגשרים להולכי רגל.
ה. הקמת מעברים אקולוגיים וחקלאיים.
ו. הסדרה ו/או הטייה של נחל עירון לאורך הכביש.

כביש 65 ואדי ערה - מפרידן חנה

כביש 65 ואדי ערה. צילום תמר הירדני ברשיון ויקיפדיה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו