נסיון אמריקני להצלת המו"מ • עסקת פולארד חוזרת?

למרות הפיצוץ בשיחות השלום ועל אף פיצוצי המשנה הנשמעים מדיוני ההצלה של מרטין אינדיק, נראה כי וושינגטון אינה מתייאשת • עסקה סיבובית חדשה כורכת את שחרור פולארד לעומת שחרור ברגותי

יושב ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן הודיע היום כי הוא תומך בהארכת השיחות מעבר לתשעה החודשים שנקבעו.

לדבריו, המשא ומתן צריך להתארך בהתאם לעקרונות שיובילו להקמת מדינה פלסטינית, שבירתה מזרח ירושלים.

באשר לחתימה על האמנות המקדמות את הרשות להכרה במדינה עצמאית אמר אבו מאזן כי זו זכות בסיסית של העם הפלסטיני ואין לישראל קשר לכך. בתוך כך, נודע כי תהליך ההצטרפות של הרש"פ לאמנת ז'נבה ואמנות נוספות במסגרת האו"ם מתקדם והולך, אמנות ז'נבה חלות מיידית על מדינות תחת כיבוש ובשל כך "מדינת פלסטין" כבר צורפה זה שבוע לאמנה, בתחילת חודש מאי יחיל האו"ם את קבלת הרש"פ גם לגבי שאר האמנות.

קרא עוד:

[postim]

היום נמשכים הניסיונות האמריקנים למתן הארכה למועד סיום השיחות במטרה להשבת הצדדים לשולחן המו"מ. בועידת שרי החוץ הערביים בקהיר מאמינים בהמשך המו"מ ובהצלחת מאמצי הבית הלבן.

השליח האמריקני, מרטין אינדיק שב וכינס בשלישית את הצדדים כדי למצות את האפשרויות להצלת התהליך המדיני,. דיווחים לא רשמיים מפי גורמים בוושינגטון כי ההצעה מארה"ב לשחרור פולארד חזרה אל השולחן, זאת בתמורה לשחרור מחבלי הפעימה הרביעת וכנראה בתוספת של המחבל מרואן ברגותי, תוספת שתרצה את הצד הפלסטיני להמשיך בשיחות לפרק זמן נוסף.

מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל ערבי אמר היום כי הוא סבור שהמשבר במשא ומתן הנוכחי בין ישראל לפלסטינים יפתר והשיחות ימשכו עוד חודשים רבים, במהלכם ידונו הצדדים שוב גם על נושא שחרור האסירים השנוי במחלוקת.

הפלסטינים טענו היום כי ישראל הציעה לשחרר או לגרש עשרה אסירים פלסטינים שהיו אמורים להשתחרר בפעימה האחרונה לשטחי הרשות או רצועת עזה, אך יושב ראש הרשות אבו-מאזן דחה את ההצעה והורה לנציגי הפלסטינים לשיחות עם ישראל שלא לקיים דיונים על אפשרות גירוש אסירים פלסטינים לשטחי הרשות או לרצועה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עכשיו הוא גם 'צדיק' !!
כל המשבר יזום כדי ליצור מיצג שוא כמה הוא שוחר שלום ומוותר המון ומסכים ברוב טובו להאריך את השיחות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו