חיל האוויר ערך אימון מיוחד ליירוט כטב"מים עוינים

הגנת שמי המדינה היא משימתו המרכזית של חיל-האוויר, וכחלק מכך הוא נדרש להתאים עצמו לאתגרי השעה בשמיים • איום כלי-הטיס הבלתי מאוישים העוינים הולך ומתגבר בשנים האחרונות ובחיל-האוויר התאמנו השבוע לקראת האיום המתפתח • האימון האחרון כלל הכנה להתקלות בכלים מתקדמים שצוותי האוויר טרם ראו

בעקבות חדירת כלי-טיס בלתי-מאויש (כטב"ם) לשמי ישראל במהלך מלחמת לבנון השנייה ובעקבות איומי הכטב"מים שהגיעו לאחריו, נפתחו בחיל-האוויר תהליכי חשיבה על אופן ההתמודדות מול האיום המתגבר.

במהלך השנים האחרונות, החלה מסכת אימונים שנועדה להכשיר את כלל אנשי צוות-האוויר לרגע האמת ובמהלך השבוע שעבר התאמנו טייסות מטוסי ומסוקי הקרב (מסק"ר) בחיל על יירוט כטב"מים בגבולות המדינה.

קרא עוד:

[postim]

בחיל-האוויר שואפים להתאים את האיומים לשדה הקרב המתעצם, וכחלק מכך התאמנו הצוותים על מגוון כטב"מים מהסוגים המתקדמים ביותר שנמצאים בשדה הקרב, ביניהם גם כטב"ם שצוותי-האוויר לא ראו מעולם. "השנה התאמנו על כטב"ם מסוג שונה: הוא מתקדם יותר, מהיר יותר וזמן השהות שלו באוויר ארוך מזה של הכטב"ם השגרתי ולכן הוא מהווה אתגר חדש עבור צוותי-האוויר", אומר סרן אבי, קצין הבטיחות הקרקעית בבסיס רמון.

כטבם צהל

לצד המיירטים, התאמנו גם שותפיהם למשימה: אנשי הבקרה, המצוידים במערכות גילוי והתראה. בשעת משימה, עליהם מוטלת האחריות לאתר את הכלים הקטנים במרחב שמי המדינה וליצור מעקב רציף אחריהם, תוך הכוונת אנשי צוות-האוויר המוזנקים ליירטם.

"האימונים בנושא הספציפי הזה נועדו כדי להקדים תרופה למכה", קובע סרן אבי. "זהו איום שהולך ומחמיר בהתמדה ולכן חיל-האוויר לא עוצם את עיניו ומתעלם ממנו, אלא דווקא מתכונן לשעת הצורך".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו