לראשונה בהיסטוריה: טורקיה מתנצלת על שואת הארמנים

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן פרסם הודעה רשמית בה הביע התנצלות על רצח הארמנים שאירע בטורקיה לפני 99 שנים • כ-20 מדינות כבר הצהירו בעבר על הכרה בשואת הארמנים, ישראל נמנעת

ראש ממשלת טורקיה, ארדואן פרסם לראשונה בהיסטוריה של ארצו הודעה רשמית בה הביע התנצלות על רצח הארמנים שאירע בטורקיה בשנה האזרחית 1915 וכונה מאז השואה הארמנית.

בהודעה שפרסם משרדו של ארדואן נכתב כי הממשלה הטורקית מביעה צער בפני נכדיהם של הארמנים שקיפחו את חייהם בתחילת המאה ה-20 ועוד נאמר בהודעה כי בחינת תקופת הזמן הכאובה הזו בהיסטוריה באמצעות זיכרון היא חובה אנושית ומוסרית.

ארדואן פרסם את הודעתו לקראת ה-24 באפריל, תאריך בו מקובל לציין את תחילת רצח העם הארמני. ביום זה בשנת 1915 עצרה ממשלת הטורקים הצעירים כ-250 אינטלקטואלים ומנהיגים ארמנים באיסטנבול.

קרא עוד:

[postim]

בימים שלאחר מכן עקרו כוחות הצבא העות'מאני באופן שיטתי קהילות בנות אלפי משפחות ארמניות משכונות מגוריהם והוביל אותן תחת ליווי צבאי לאורך מאות קילומטרים ללא מזון ומים, לעבר מדבריות סוריה. צעדות אלו הביאו למותם של מרבית הצועדים. בשנים שלאחר מכן נרצחו על פי ההערכות כמליון וחצי ארמנים.

נכון להיום, כ-20 מדינות הצהירו על הכרה בשואת הארמנים, ביניהן: גרמניה, צרפת, שוויץ, רוסיה, קנדה, ועוד. ישראל הרשמית לא הכירה בשואת הארמנים בכדי לא לפגוע ביחסים הרגישים עם הטורקים ועל מנת שלא תיווצר השוואה לשואת יהודי אירופה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו