רוקלנד, ניו יורק: היהדות החרדית במאבק על טהרת החינוך

בשיתוף פעולה יוצא דופן והיסטורי התאחדו מנהלי המוסדות התורתיים עם עמיתיהם האפרו-אמריקנים במאבק על תקצוב בתי ספר פרטיים • יהודה וייסמנדל: " אין שום סיבה כספית למחוז לא לספק את התקציבים"

בשיתוף פעולה יוצא דופן והיסטורי התאחדו רבני הקהילות ביישובי מחוז רוקלנד, יחד עם מנהיגי הקהילה האפרו אמריקאית, ונבחרי הציבור של קבוצות מיעוטים נוספות, למאבק על תקצוב החינוך הפרטי.

במסיבת עיתונאים שאורגנה למופת, הוצגה חזית אחידה ע"י כל מנהלי בתי הספר הפרטיים, הקוראים למדינת ניו יורק להתערב ולהשוות את הסיוע ממשלתי הניתן לבתי הספר הפרטיים כמו לאלו הכללים.

קרא עוד:

[postim]

ברוקלנד נמצאים מספר יישובים יהודיים כמו ניו סקווירא ומונסי. בשל מספרם הגבוה של התושבים היהודיים במחוז -ובצירוף הממוצע הכללי של אפרו-אמריקניים הלומדים במוסדות פרטיים- רוקלנד נמצאת בתחתית הטבלה באחוז התלמידים הלומדים בבתי ספר ציבוריים, רוב התלמידים במחוז לומדים במוסדות התורה היהודיים או בבתי ספר פרטיים אחרים.

East Ramapo Project

בית המשפט אישר לאחרונה את מועצת המחוז שלא לתקצב באופן מלא את תלמודי התורה החרדיים, ומנהלי המוסדות במחוז מתאגדים בכדי להגיש ערעור לבית המשפט העליון.

נשיא דירקטריון מנהלי מוסדות החינוך במחוז, ר' יהודה וייסמנדל, הסביר את עמדתם במכתב ציבורי "אם הורים מעדיפים בית ספר פרטי – שעלויותיו הן בערך כמו לחנך את התלמיד בבית ספר ציבורי – אין שום סיבה כספית למחוז לא לספק את התקציבים", כתב.

באירוע השתתפו: דובר אגודת ישראל, ר' אבי שפרן, הנציג החרדי בבית המחוקקים, ר' בן ציון וידר, ואישי ציבור נוספים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו