ארגון הבריאות העולמי מזהיר מהתפרצות של מחלת הפוליו

ועדת החירום של הארגון התריעה היום בדיוניה כי התפשטות מקרי המחלה מהמדינות הנגועות אל כלל הארצות תגרום לכישלון המיגור הגלובלי של המחלה • גם ישראל נכללה ברשימה המוזהרת לאחר שבשנה שעברה התגלו שרידי נגיפי פוליו במערכות הביוב

במושב המיוחד השתתפו המדינות הבאות: אפגניסטן, קמרון, גינאה המשוונית, אתיופיה, ישראל, ניגריה, פקיסטן, סומליה וסוריה. במדינות אלו נחזו סימנים להימצאות נגיף הפוליו בתקופה האחרונה.

במהלך הישיבה מסרו החברות בו עדכוני מידע על ההתקדמות האחרונה בעצירת הנגיף הפראי.

קרא עוד:

[postim]

לאחר דיון מעמיק במידע שנמסר, המליצה הוועדה להגדיר את ההתפשטות הבינלאומית של מחלת הפוליו בשנת 2014 עד כה כ"אירוע יוצא דופן" וסיכון לבריאות ציבור במדינות האחרות.

לדברי חברי הוועדה, תגובה בינלאומית מתואמת היא חיונית. המצב הנוכחי עומד בניגוד מוחלט למגמת הפסקת ההתפשטות הבינלאומית של נגיף הפוליו. אם לא יינקטו מהלכים בנידון, מצב זה עלול לגרום לכישלון במיגור גלובלי של אחת מהמחלות

הועדה המליצה על שורת צעדים ובהם חיסון היוצאים למדינות הנגועות לפחות חודש לפני מועד יציאתם. מדיחנת ישראל אינה נמצאת ברשימה זו אך גם לגביה הוגשה רשימת המלצות להקפדה על נהלי מיגור הנגיף תוך חובת דיווח מפורט לארגון ההבריאות העולמי על הצעדים שנעשו בעניין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו