יו"ר הכנסת: חוק -גם אם עבר ברוב- לא יכול לשנות חברה

בדברים שנשא אמש בטקס הממלכתי לרגל יום העצמאות, אמר אדלשטיין: "לכפיה -גם זו הנעשית בכלים דמוקרטיים- יש כוח מוגבל" • "איננו יכולים לחוקק חוקים לשוויון בנטל - אך לנעל את דלת המשרד בפני מועמד חרדי" אמר יו"ר הכנסת

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין נשא אמש דברים בטקס ממלכתי לרגל יום העצמאות, והתבטא בחריפות נגד חוקים בכפייה: "נולדתי במדינה שדגלה בשנוי מלמעלה, בכפיית סדר-יום, בריסוק ובהכרעה של מתנגדים מצפוניים ופוליטיים וב 'חינוכם מחדש' [בריה"מ] ".

בישראל למדתי שלכפיה -גם זו הנעשית בכלים דמוקרטיים- יש כוח מוגבל; שחוק – גם אם התקבל ברוב – לא תמיד יכול לשנות חברה.

קרא עוד:

[postim]

בדבריו, עמד אדלשטיין על צביעותה של הממשלה שכביכול 'דואגת לחרדים" כשלמעשה אינה נוקפת אצבע מול האפליה בקבלת עבודה במשרדי הממשלה, "איננו יכולים לחוקק חוקים לשוויון בנטל – אך לנעל את דלת המשרד בפני מועמד חרדי" אמר יו"ר הכנסת.

גם בנושא הדגל של ראה"מ, קירוב הפריפריה, עקץ אדלשטיין: "אוטוסטרדות ומסילות רכבת מקצרות את הדרך לדימונה ולקריית-שמונה, אך הן אינן מקימות גשרים בין לבבות. אסור לנו לאפשר את קיומה של ישראל של מי ש"מגיע להם", לצדה של ישראל של מי שנדחו לשולי החברה והכלכלה"

"דבר לא יעזור לערי הפריפריה ואזורי הספר, אם אנחנו לא נחליט להעמיד אותם במרכז, בלב החברה והמדינה. אסור לנו לאפשר את קיומה של ישראל השנייה בצדה ובצלה של ישראל הראשונה. אין לנו הפריבילגיה ליצור שתי מדינות לעם אחד" אדלשטיין הוסיף כי יש לפעול לשוויון הזדמנויות וגישור פערים בחברה. הנאום יפה. הביצוע ייבחן במושב הקיץ של הכנסת בראשותו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו