פייגלין: הצבא מבזבז הון על הבלוף של "שוויון בגיוס"

את הדברים אמר בעקבות דברי ראשי מערכת הביטחון על הפסקת אימונים ועל משבר תקציבי • לדברי פייגלין, חוק גיוס חובה גורם לאובדן הכנסות ולהוצאות בשיעור כולל של כ-30 מליארד שקלים!

בתגובה לדברי הרמטכ"ל על הפסקת אימונים, ודברי שר הבטחון על המשבר התקציבי בו נתון הצבא, אומר ח"כ משה פייגלין מהליכוד, כי הוא התריע על הבזבוז במסגרת "חוק גיוס החובה" ובהחלתו על כלל האזרחים.

פייגלין הזכיר כי בדיון על תקציב הביטחון התריע כי צה"ל יוציא המון כסף על הבלוף שנקרא שוויון בגיוס. בזמנו, סגן שר האוצר לא הכחיש את דבריו ורק טען שעל "ערכים" צריך להוציא כסף.

"אל תבלבלו את המח שאין כסף לאימונים, ואין כסף לתת לחיילים הקרביים ואין ואין…" -אומר פייגלין- "זה הזמן להפסיק לבלף".

קרא עוד:

[postim]

לשיטתו של פייגלין "נפסיק לממן עשרות אלפי חיילים שלא עושים כלום ורק מעסיקים את המערכת. נגייס את כולם לתקופת הכשרה קצרה שבין חודש לחודשיים, נבחר את העלית שתישאר מרצון לתקופה ארוכה. נאמן חיילים אלו כראוי, נשלם להם משכורות טובות ומכובדות. ובקיצור צבא מקצועי התנדבותי, שישחרר הרבה ידיים צעירות למשק, ויהיה מקצועי איכותי וזול מהצבא הגדול והמסורבל שיש לנו עכשיו".

בדיון על התקציב אמר ח"כ משה פייגלין כי אומדן ההפסד למשק משירות החובה עומד על 1.7% מהתוצר במשק, ומוערך בכ-15.2 מליארד ש"ח ב-2012, וזה רק חשבון אובדן הכנסות מלבד סכום נוסף של כ-15 מליארד ש"ח- עלות החזקת החיילים המיותרים והעודפים במסגרות הצבא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו