מאסר בפועל למנהל אתר פסולת פיראטי

באופן יוצא דופן ותקדימי החליט בית המשפט לגזור עונש מאסר בפועל על עבריין סביבתי אשר ניהל אתר פסולת פיראטי • אתר הפסולת במושב בן זכאי פעל כשמונה שנים ומנהליו נקנסו במאות אלפי ש"ח

מנהלי החברות 'ארזים חברה קבלנית למחזור ופינוי פסולת בע"מ', 'מילאנו הנדסה אזרחית בע"מ', אבי וציקי ארביב, הורשעו בניהול אתר פסולת פיראטי במושב בן זכאי, מאז אוקטובר 2006,

מדובר בהר פסולת שהתנשא לגובה רב ביותר בשטח נרחב. כתב האישום נגדם הוגש על ידי המשרד להגנת הסביבה לאחר חקירות מאומצות של המשטרה הירוקה במשרד תוך השקעת משאבים רבים.

על הנאשמים הוטלו העונשים הבאים: על כל אחת מהחברות הושת קנס על סך 400,000 ₪ והתחייבות על סך 300,000 ₪ להימנע מעבירות דומות למשך שלוש שנים. על כל אחד מהמנהלים, ציקי ארביב ואבי ארביב הושת קנס על סך 300,000 ₪ והתחייבות על סך 300,000 ₪ להימנע מעבירות דומות למשך שלוש שנים.

על כל אחד מהם נגזרו שבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ואילו על ציקי ארביב נגזרו בנוסף שישה חודשי מאסר בפועל, הנאשמים חויבו לפנות את המפגע בתוך שלושה חודשים.

בגזר דין ארוך ומפורט קבע בית המשפט בצורה חד משמעית כי מערכת המשפט תבוא חשבון עם עבריינים הרומסים זכותו של אחר ותייצג את הציבור הסובל מאלו המפירים חוק וזאת על דרך של ענישה. בגוף גזר הדין ניתן למצוא אמירות חשובות מאוד שללא ספק יסייעו למשרד להגנת הסביבה בעתיד כאשר נבוא לטעון נגד עבריינים אחרים.

הנאשמים הורשעו בעבירות של עיסוק ללא רישיון על פי חוק רישוי עסקים וצו רישוי עסקים, הפעלת תחנת מעבר ללא התשתיות והדרישות הקבועות בחוק רישוי עסקים ותקנות רישוי עסקים (תחנת מעבר לפסולת) ואיסור לכלוך והשלכת פסולת בנין ברשות הרבים, עבירה לפי חוק שמירת הניקיון.

צילום: ענת רז

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו