לבקשת ח"כ אייכלר, בצאת השבת יוצבו אטובוסים ללא תשלום

ראשי חברת אגד הודיעו שנעתרו לבקשת ח"כ הרב ישראל אייכלר ומסרו "בצאת השבת יוצבו אוטובוסים מהכותל ללא תשלום ע"ח אגד" רק ממשלת זדון יכולה להגיד: 'שהיהודים יסיעו יהודים על חשבונם במוצאי שבתות ולא על חשבון המדינה" – אמר ח"כ אייכלר במחאה על כבוד השבת.

בעקבות הסערה הציבורית על הפגיעה בשומרי השבת המגיעים לכותל המערבי ואין בידם כסף לחזור העירה, הודיעה אגד לח"כ הרב ישראל אייכלר כי נמצאה נוסחה שתעמוד בדרישת משרד התחבורה לגבות תשלום בכל קוי השירות, כולל במוצ"ש ליד הכותל, לבין הנוהל הקיים שלושים שנה לפיו אגד אינו גובה כסף ממתפללי הכותל היוצאים במוצ"ש העירה.

לפי הסיכום, יהפכו האוטובוסים הראשונים בנסיעה החינמית במוצאי שבתות מהכותל המערבי, לנסיעה מיוחדת" שאינה בקוי השירות, המסובסדים בידי המדינה אלא כתרומה של אגד למתפללי הכותל שבאו בשבת לכותל המערבי. .

לטענת אגד, האיסור להמשך הפעלת קוי השירות מהכותל במוצאי שבתות ללא תשלום, הגיע ממשרד התחבורה. לאחר פניית ח"כ הרב ישראל אייכלר, הוחלט בצעד שיווקי ע"י חב׳ אגד כי החברה תקיים עם צאת השבת "נסיעה מיוחדת", על חשבונה, שלא במסגרת קוי השירות. זאת כדי שהמתפללים המבקשים לשוב לביתם מהכותל עם צאת השבת, יוכלו להמשיך כמנהגם זה עשרות בשנים ולחזור לביתם בביטחה בתחבורה סדירה.

עם זאת הובהר שמדובר רק באוטובוסים הראשונים לאחר צאת השבת, כולל לשומרים על זמן רבינו תם. לבקשת ח"כ הרב אייכלר אגד יפעיל את ה"נסיעה מיוחדת" גם אחרי צאתם של שומרי זמן ר"ת, כדי שהנוהגים לפי שיטה זו גם יוכלו להגיע בביטחה לביתם במוצאי שבת.

אנשי אגד הבטיחו כי אף יהודי שבא בשבת, ללא כסף, לא ישאר בכותל ויוכל לנסוע ב"נסיעה המיוחדת" של מוצ"ש.

בתגובה אמר ח"כ הרב אייכלר כי מצער מאד שאגד צריכה לקיים "נסיעה מיוחדת" על חשבונה, משום שהמדינה האנטי דתית, אוסרת על חברה יהודית בארץ ישראל, להחזיר יהודים מן הכותל במוצ"ש ב"קוי שירות". "רק ממשלת זדון יכולה להגיד: 'שהיהודים יסיעו יהודים על חשבונם במוצאי שבתות ולא על חשבון המדינה" – אמר במחאה על כבוד השבת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו