דרמה בכלא שאטה: מחבלים חפרו מנהרת מילוט

מחבלים חפרו מנהרה וניסו להימלט מכלא שאטה, הדבר התגלה בעקבות מידע מודיעיני על כוונה לפגוע באנשי בית הכלא שאטה, הוחלט לבצע חיפוש יסודי בתאי האסירים המחבלים. בתום החיפוש התגלתה המנהרה שנחפרה באחד התאים.

שירות בתי הסוהר ובשב"כ בודקים האם אסירים ביטחוניים ניסו להימלט מכלא שאטה על ידי חפירת המנהרה. המנהרה שהתגלתה הייתה בקוטר חצי מטר ובעומק של כארבעה מטרים. יחד עם זאת, נבדק חשד שהמנהרה נועדה להסתיר אמצעים שונים האסורים בתוך בית הכלא.

על פי הדיווח, בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בשב"ס על כוונה של אסירים לפגוע באנשי בית הכלא, נערך חיפוש נרחב בתאי האסירים. באחד התאים נמצאו דוקרן ומדים מאולתרים של השב"ס, דבר שהוביל לחיפוש יסודי יותר, בו התגלתה המנהרה.

גורמי שב"ס מסרו כי האסירים שניסו לברוח משתייכים לארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי וחלקם נושאים עונשי מאסר עולם על מעורבותם בפיגועים.

לאחר גילוי המנהרה מיהרו אנשי השב"ס להזעיק את גורמי המודיעין, כאשר בכלא הוכרזה כוננות גבוהה והאסירים נספרו מחשש להימלטות של חלקם.

גורם בכיר בלשכת השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שיבח את פעילות סוהרי ומפקדי הכלא שהביאו לחשיפת המנהרה במהירות, ובזכות זה לא צלחה תוכניתם. "כרגע זה נראה שהאסירים לא יכולים היו להילמט באמצעות המנהרה הזאת כי היא הובילה לשום מקום אבל אנו בודקים אם הייתה מיועדת להמשיך ולהיחפר אל מחוץ לכלא", אמר גורם בכיר בשב"ס.

כלא שאטה בנוי בסמיכות לכלא גלבוע, הנחשב למאובטח ביותר בארץ. ושוהים בו מאות אסירים בטחוניים פליליים ברמה חמורה ואסירים בטחוניים ברמת סיווג ביטחונית גבוהה ולכן הדרמה והמהומה בבית הכלא
הפכו להיסטריה של ממש מהשניה שהתגלתה המנהרה ועד שבדקו וראו שאף אחד לא הצליח להימלט והמנהרה הובילה לשום מקום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו