"שובו אחים"- גיוס מילואים רוחני בציבור החרדי למען החטופים

בעקבות קריאת גדו"י: הציבור החרדי מתגייס בתפילה וחיזוק למען שלומם של החטופים • הגראיל שטיינמן: לקבל שבת מוקדם • הגרי"ג אדלשטיין: להתחזק בלימוד התורה בימי שישי • סדר לימוד מיוחדים נערכים על ידי יוזמות שונות, בארגוני הקירוב הגבירו את פעילותם.

חטיפת הנערים: הציבור החרדי מתגייס כולו בתפילה וחיזוק למען שלומם של שלושת בחורי הישיבה החטופים – אייל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל, תוך דאגה ותקווה שישובו במהרה ובשלום לביתם.

הבוקר התפרסמה קריאתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לאברכים ובני הישיבות לקבל את השבת בשעה מוקדמת ולקבוע סדר לימוד מיוחד בערב שבת לזכותם של שלושת הנערים.

"חשיבות גדולה להקדים ולבוא ביום שישי הקרוב לבתי הכנסת ולקבוע סדר לימוד מיוחד בערב שבת לזכותם של שלושת הנערים שישובו במהרה לבתיהם", מסיים מרן הגראי"ל את דבריו.

בנוסף, קרא מרן ראש הישיבה לארגוני הקירוב לעורר גם אנשים הרחוקים מתורה ומצוות שישתדלו בשמירת שבת לזכותם של החטופים כשהוא מדגיש את חשיבות השבת לזכותו של עם ישראל והנערים החטופים.

אמש, בשיחה תורנית שנשא הגאון רבי גרשון אדלשטיין ראש ישיבת פוניבז' בהיכל ישיבת "בית מדרש עליון", הצטרף אף הוא לקריאתו של מרן הגראי"ל ואמר כי "חייבים בעקבות האסון הנורא להתחזק בלימוד התורה הקדושה ובפרט בימי שישי בהם יש לעתים רפיון וכי הדבר יהווה תועלת עצומה לזכותם של החטופים".

בכוללים רבים ברחבי הארץ כמו גם בהיכלי הישיבות נערכים מחר לקראת סדרי לימוד מיוחדים שיתקיימו כשעה לפני כניסת השבת בהם ילמדו האברכים ותלמידי הישיבות לזכותם של שלושת הנערים אייל בן איריס תשורה (יפרח), גילעד מיכאל בן בת גלים (שאער) ויעקב נפתלי בן רחל דבורה (פרנקל).

בעקבות קריאתו הנרגשת של מרן הגראי"ל, הורה הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ראש רשת הכוללים "עטרת שלמה", בה לומדים אלפי אברכים ובני ישיבות, לתלמידיו, להיענות להוראה ולקבל על עצמם את השבת מוקדם וכן לקבוע סדרי לימוד מיוחדים למען שחרורם המהיר של שלושת החטופים.

הרב סורוצקין אמר למקורביו כי "דבריו של מרן הינם חיוב גמור עלינו וכי יש לעשות הכל בכדי להתחזק בעניין זה של שמירת שבת כהלכתה".

"כולנו בני עם אחד והערבות ההדדית מחייבת שהאברכים ובני התורה ייטלו חלק ויתחזקו לזכותם של שלושת בחורי הישיבות הנעדרים", הוסיף הגרש"ב סורוצקין.

בעקבות כך מתארגנות יוזמות מקומיות של אברכים ברשת הכוללים "עטרת שלמה" לקביעת סדרי לימוד מחר יום שישי שעה לפני כניסת השבת.

רבה של רמת אלחנן הגאון רבי יצחק זילברשטיין אמר אמש בשיחה עם מקורביו, בו סיפר על תוכניותיו לפנות למשפחות ולבקש מהם שיפנו לעם ישראל לקבל על עצמם להתחזק בשמירת שבת.

"בתקופה האחרונה יש התעוררות גדולה לכך וזה מסר של חיזוק עצום שיסייע בוודאי להצלת החטופים", אמר הגר"י זילברשטיין שהוסיף כי "יש לעשות הכל בכדי שיותר ויותר אנשים יקבלו על עצמם שמירת שבת".

"זו הזכות הגדולה ביותר שבוודאי תעמוד לשלושת הבחורים ותסייע להם לצאת מן המצר, משעבוד לגאולה", אמר הרב זילברשטיין.

גם באשדוד יתאספו הערב תושבי העיר בהיכל הענק שע"י "בית מלכה" בעלזא ברובע ז' בעצרת תפילה וזעקה לעורר רחמי שמים לאור קריאתם של כל רבני ואדמו"רי העיר להתאסף כאיש אחד בלב אחד והן קל לא ימאס תפילת רבים.

בארגון "אנחנו וצאצאינו" בראשותו של המחנך הרב מרדכי בלוי ייערכו סדר לימוד מיוחד בכל ריכוזי היהדות החרדית מחר יום שישי, שעה קלה לפני כניסת השבת.

בנוסף מנהלי רשת הכוללים "לקראת שבת" המפעילה סניפים בכל רחבי הארץ של לימוד של שעה לפני שבת, הודיעו אף הם על פתיחת סניפים נוספים בהם אף יזכו למלגות האברכים ובני הישיבות שילמדו בחברותא לפני שבת.

במקביל גם בארגון "לב לאחים" ובשאר ארגוני התשובה והקירוב נענים לקריאתו של מרן הגראי"ל ומגבירים את הפעילות בקרב ציבור הרחוקים מחיי שמירת תורה ומצוות במטרה להגביר את המודעות לחשיבות שמירת השבת והתועלת הרוחנית שבכך לגורלם של שלושת החטופים.

ה' יעזור שזכות התורה תעמוד לחטופים הנתונים בצרה ובשביה שייצאו מאפילה לאורה בקרוב ממש בריאים ושלמים בגופם ובנפשם ויחזרו לחיק משפחתם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בבית משפחת יפרח הדפיסו "תניא"

,,ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם:ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם"(חומש שמות לא,פסוקים-טז-יז),,ויאמר ה', אל-משה לאמור. ואתה דבר אל-בני ישראל, לאמור, אך את-שבתותיי, תשמורו: כי אות היא ביני וביניכם, לדורותיכם–לדעת, כי אני ה' מקדשכם. ושמרתם, את-השבת, כי קודש היא, לכם"(חומש שמות פרק לא,יג)השבת היא ברית ביננו לבין ה'.כשאנו מפרים את הברית,אז אנו יותר לא בני ברית עם ה'.ואז השמירה מעלינו מסתלקת,וממילא אויבינו יכולים,תנחשו לבד את ההמשך.כשיהודי חוטא הוא עלול לפגוע בכל עם ישראל.
משל למה הדבר דומה:לספינה ששטה בים,והנה איש אחד החליט לקדוח חור בתאו בקרקעית הספינה,נגשים אליו חבריו ואומרים לו,מה אתה עושה?
אתה תטביע את כולנו.
והוא משיב להם,מה אכפת לכם?אני קודח חור בתא שלי.
ואמרו רבותינו:אם שומרים כל ישראל שני שבתות מיד נגאלים.
ומי שלא לומד תורה(מקרא,הלכות,תורה שבכתב ותורה שבעל פה),כי הוא אומר אם אני ידע,אני יצטרך לקיים,עכשיו שאני לא יודע,אני לא צריך לקיים,יקבל עונש כפול,גם על זה שלא למד,וגם על זה שעבר על ציווי התורה.
🙂

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו