לימודי בגרות? "האמת היחידה נקבעת על פי תורתנו הקדושה"

מה עושים כשתלמידים צריכים להתכונן עבור בחינות בבגרות, אבל החומרים הנלמדים אינם מנחילים בדיוק את ההשקפה התורנית כפי שהיא נמסרת מדור לדור?

מה עושים כשתלמידים או תלמידות חרדיים צריכים להתכונן עבור הבחינות בבגרות, והחומרים הנלמדים אינם משקפים את ההשקפה התורנית כפי שהיא נמסרת מדור לדור?

בחוברת הכנה לקראת מבחני בגרות שחולקה לתלמידים חרדים נכתב בזה הלשון:

"אל התלמיד: החומר הכתוב בחוברת זו, נכון וראוי עבור בחינת הבגרות באזרחות. אולם דע, כי ברובו של החומר, אין הוא תואם כלל לאמת. האמת היחידה בעולם נקבעת על פי תורתנו הקדושה שניתנה לעם ישראל על ידי בורא עולם. בהצלחה בלימוד".

אחרי הקדמה זו, או אם תרצו הבהרה חשובה וגילוי דעת, התלמידים יכולים לעבור את המשוכה בשלום. עכשיו הם יודעים שהכרזת עצמאות היה אירוע מכונן, אומנם, אבל עבור אנשים מסוימים בלבד.

ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר.

לימודי בגרות, החומרים אינם מבוססים על אמת

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מאוד אוהב את המושג "מדור לדור" כי זה אומר שניתן לחנטרקש את השכל לכל בר בי רב דחד יומא ובמקום למצוא טיעונים מהמקרא המשנה והגמרא או השו"ע והרמב"ם ניתן לומר: השקפה מדור לדור

מאיזה דור התחילו יהודים לא לקיים את החובה של "למדו אומנות" שמצוה זו גב דוחה שבות [ראה מסכת שבת דף יב ע"א למטה!!] נחשבת חפצי שמים.

מאיזה דור והלאה נחשבה קיום חובת והבטחת הבעל לזון את אשתו ובניו כחובה שהמקיימו נחשב לבעל הבית בזוי לעומת מי שמפר את חובתו ונדרו נחשב לאידיאל?

מאיזה דור התחילו "גדוילים" לאסור לימוד תורה באם זה נעשה עלך ידי אנשים שגם רחמנא לצלן באותו יום גם עובדים או לומדים לתואר ?[כדי שיוכלו להתפרנס שלא מן צדקות ועד הרבנים וקפות העיר למיניהם שעל זה כמובן כל הגדולים חותמים יומם ולילה אבל לתת לאדם להתפרנס זה אסור

השקפות של מדור לדור מעוררות שאלה מנהיגים הביסי צריך להיות "לא תגורו מפני איש".

האם לא מצאת איפה להקיא רק כאן???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו