צרפת: הרב חיים קורסיה נבחר לרב הראשי של צרפת

הרב הנבחר: "יש לנו משימות רבות בתקופה רבת אתגרים זו ליהודי צרפת, וכולי תקווה ותפילה שאצליח לרומם את קרנה של יהדות צרפת"

קורת רוח שוררת בקרב היהדות החרדית בצרפת לאחר שבתום מערכת בחירות שארכה כחודשיים נבחר אתמול (ראשון) הרב חיים קורסיה, בן ה-51, שכיהן בעבר כהרב הצבאי הראשי של צרפת, להרב הראשי לצרפת.

הרב קורסיה, שימש שנים רבות כיד ימינו של רבה לשעבר של צרפת הגאון הרב יוסף חיים סיטרוק שליט"א, וסייע לו רבות בתפקיד הרבנות בצרפת. הרב קורסיה ידוע בצתיינות לדעת תורה צרופה, ומייצג בגאון ובתפארת את ענייני היהדות בצרפת.

לא פחות מעשרה רבנים הגישו את מועמדותם לתפקיד הרב הראשי של צרפת.ההרשמה להגשת המועמדות נסגרה בראש חודש אייר, ועם פרסום הרשימה התברר כי מדובר במספר שיא של כל הזמנים הבחירות נערכו כאמור אתמול יום ראשון כ”ד בסיוון.

על עריכת הבחירות הוכרז לפני פחות מחודשיים, לאחר שמאות מיהודי צרפת ובהם חמישים רבנים חתמו על מכתב שקרא לעריכת הבחירות תוך שלושה חודשים. זאת לאחר שמשרת הרב הראשי לצרפת לא הייתה מאוישת זה יותר משנה. על פי חוקי הקונסיסטואר, ארגון הגג של קהילות צרפת שאחראי על תפקיד הרב הראשי, יש לקיים בחירות עד שש חודשים מעת שתפקיד הרב הראשי מתפנה.

את הרב החדש בחרה מועצה המונה קרוב ל-300 חברים, המורכב מנציגי הקהילות השונות שהתכנסו באודיטוריום הגדול בפריז.

בשיחה שקיים הרב הנבחר עם כתב 'המבשר' שעות אחדות לאחר בחירתו, נשאל על המשימות והאתגרים העומדים לפתחו כעת בתקופה רגישה ליהדות צרפת במובנים רבים, ועל כך השיב הרב קורסיה "יש לנו משימות רבות בתקופה רבת אתגרים זו ליהודי צרפת, וכולי תקווה ותפילה שה' יהיה בעזרנו ונצליח לרומם את קרנה של יהדות צרפת".

יצוין כי הרב חיים קורסיה משמש זה שבע שנים כרב הצבאי הראשי, ולפני כן שימש רבה של ריימס, כאמור, הוא שימש כשנים רבות כמזכירו של הגאון הרב יוסף חיים סיטרוק, רבה הראשי לשעבר של צרפת. הרב קורסיה לוחם זה שנים רבות למען זכותם של תלמידים יהודיים שלא לגשת לבחינות בשבתות ובמועדי ישראל.
יחד עם זאת ידוע הרב קורסיה כבעל קשרי ידידות אמיצים עם פוליטיקאים צרפתים, והתקווה היא כי לצד תפקידו הרבני ידע לנווט קשרים אלו בכדי לקדם את ענייני יהדות צרפת בשלטונות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו