שבת סוערת בדרום • מפעל בשדרות עולה בלהבות בעקבות פגיעה ישירה

התחממות בדרום בעקבות חיסול 2 מחבלים ביום שישי: מפעל לייצור מוצרי קלקר באזור התעשייה בשדרות ספג שעה קלה לפני צאת השבת פגיעה ישירה של רקטה שנורתה לעבר העיר וגרמה לשריפה אדירה שפרצה במפעל, מהמקום פונו כמה נפגעים • בדקות האחרונות שוב מטח לעוטף עזה

הועלתה הכוננות בכל איזור הדרום, בעקבות ירי הרקטות במהלך השבת לעבר שדרות, אשקלון והמועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול ושער הנגב.

פגיעה ישירה בשדרות גרמה ללהבות אדירות, האש פרצה ככל הנראה בעקבות פיצוץ של מיכל גז במפעל צבע. מפעל פלסטיק סמוך עלה באש גם כן. ארבעה עובדים שהיו במקום בזמן נפילת הרקטה הצליחו לחלץ את עצמם בשלום. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון.

עשרות כוחות כיבוי והצלה הוזעקו למקום, בניסיון למנוע את התפשטות השריפה למפעלים נוספים הנמצאים באזור, כאשר במקביל נערכות בשטח סריקות במטרה לוודא כי אין במפעל לכודים או נפגעים.

חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 50 שנפגע באורח קל בגפיים – ופינו אותו לבית החולים ברזילי באשקלון. בנוסף, שני בני אדם נפגעו קל ופונו לבית החולים ברזילי עם כוויות.

רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח באזור, וקודם לה נשמעה אזעקת צבע אדום באזור המועצה האזורית חוף אשקלון. תושבים דיווחו כי בדיוק ברגעים שהחלה להישמע האזעקה – נשמע קול הפיצוץ מהנפילה.

ראש העיר שדרות אלון דוידי הגיע לזירת האירוע. "אנחנו פה עם גורמי הביטחון. שר הביטחון התקשר מיד ואמרתי לו שתושבי שדרות מוכנים לספוג כל עוד צ'ה"ל פועל להחזיר את החטופים. טרור צריך לקבל מכות עד אשר ימצאו הטרוריסטים את עצמם מתחת לאדמה חיים או מתים", אמר.

לדבריו, "תושבי שדרות אינם נרתעים ממעשיהם הנפשעים והנפחדים של טרוריסטים, היורים טילים מעזה לעבר ריכוזי אוכלוסייה. אנו עומדים איתנים וזאת במטרה לתת גיבוי מלא לראש הממשלה, שר הביטחון וצה"ל לפעול בתקיפות על מנת להשיב את הבנים הביתה ואת הסדר על כנו".

הוא הבהיר כי הלימודים בעיר יתקיימו מחר כסדרם. "אני קורא לכל תושבי שדרות והסביבה לא להיות שאננים", הוסיף. "חשוב להימצא ליד מרחב מוגן ולהישמע לכללי הבטיחות של הגורמים המוסמכים".

בימים האחרונים נורה מספר רב של רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. רק אמש נורו שבע רקטות. סוללת "כיפת ברזל" יירטה שתיים מהן שנורו לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. שתיים נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה. קודם לכן התפוצצו שלוש רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, ופצצת מרגמה התפוצצה סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק באירועים.

בעקבות הירי תקף כוח צה"ל ארבעה יעדים בעזה – שני מוקדי טרור, אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז הרצועה ואתר לאחסון אמצעי לחימה בדרום הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרה.

אמש (שישי) חיסל חיל האוויר הישראלי שני בכירים מהזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, החיסול התבצע באמצעות ירי מהאוויר לעבר השניים שנסעו ברכבם סמוך לביתו של בכיר החמאס איסמעיל הנייה.

ימים לא שקטים על איזור הדרום, בעוד מבצע "שובו אחים" באיזור יו"ש ממשיך במלוא עוזו.

צילומים: AFP

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו