אלקין דורש לחקור: "הודלף מידע מהסקירה הביטחונית של נתניהו"

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התכנסה לסדרת דיונים נרחבים, במסגרתם העבירו ראש הממשלה ובכירים נוספים סקירות על מבצע "צוק איתן" נתניהו: "המערכה מתקדמת כמתוכנן". יעלון:"נמשיך להכות בחמאס." יו"ר הוועדה דורש לחקור מי הדליף מהדיוניים הפנימיים.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, זאב אלקין, פנה אמש (חמישי) לשב"כ בדרישה לחקור מי מחברי הוועדה הדליף פרטים מסקירה ביטחונית שהעביר ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

מליאת הוועדה קיימה אתמול סדרת דיונים נרחבים בנושא מבצע "צוק איתן", אשר נכנס ליומו הרביעי. חברי הוועדה קיבלו סקירות עומק על מטרות המבצע, השלכותיו המדיניות, המבצעיות ומודיעיניות מראש הממשלה, ומבכירים באגף המודיעין, אגף המבצעים ופיקוד העורף.

מדובר הוועדה נמסר כי הוועדה אישרה אתמול בהצבעה את בקשת הממשלה לגייס אנשי המילואים בצו 8. כמו כן, בהצבעה נוספת אישרו חברי הוועדה את בקשת הממשלה להכריז על מצב מיוחד בעורף בטווח של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה. עם זאת, יו"ר הוועדה אלקין, בעצה אחת עם חבריה, החליט להגביל את תוקף האישור עד יום שלישי הבא בלבד ולא לאפשר אותו ללא מגבלת זמן כפי שביקשה הממשלה.

הרקע להחלטה היא העובדה כי משרד האוצר טרם קיבל את ההחלטות הנדרשות כדי להבטיח לתושבים השכירים ובעלי העסקים את הפיצוי על הנזקים בעקבות המצב הביטחוני המיוחד. הוועדה דרשה ממשרד האוצר וממשרד הכלכלה להסדיר את כל ההחלטות הנדרשות עד לתחילת שבוע הבא ולדווח לוועדה, כתנאי לקבלת הארכה נוספת למצב המיוחד בעורף.

"תפקידנו הוא לא רק לדאוג לאשר כלים למערכת הביטחון", הוסיף אלקין, "אלא גם להבטיח מתן פתרון לבעיות הכלכליות של התושבים שעומדים בגבורה תחת המתקפה". הוא דרש גם לקדם את הרחבת מיגון מבני הציבור ביישובים שנמצאים בטווח של 40 קילומטרים מעזה.

בהמשך, נערכה ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני, שארכה כשבע שעות. בסיומה, אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו ביום השלישי למבצע. עד כה המערכה מתקדמת כמתוכנן, אבל מצפים לנו עוד שלבים בהמשך". לדבריו, "עד כה היכינו בחמאס באופן קשה, וככל שתימשך המערכה אנחנו נעמיק את הפגיעה בהם. כוחות הביטחון עושים כל מאמץ להימנע מפגיעה באזרחים, ואם יש פגיעה בחפים מפשע זה משום שחמאס מסתתר בזדון מאחורי אזרחים פלסטינים".

נתניהו הוסיף: "החוסן האזרחי הוא נדבך מרכזי ביכולת שלנו להמשיך בפעולה. הדבר הכי החשוב ביותר עבור כולנו הוא לשמור על חיי כל אזרחי ישראל, ולשם המטרה הזאת כולנו פועלים ביחד".

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס גם הוא למבצע "צוק איתן" בתום ישיבת הקבינט: "מאות מטרות הושמדו, ביניהן בתי פעילים, מוסדות שלטון, משגרים ורקטות. עשרות מחבלים נהרגו, ונמשיך להכות בחמאס ולגבות ממנו מחיר כבד על כל מה שהוא עשה ועושה בימים האחרונים".

לדבריו, "צה"ל מצליח באופן מרשים ליירט את הרקטות המשוגרות לעבר ישראל ולמנוע כוונות זדון של ארגוני הטרור לבצע פיגועים ". הוא הוסיף: "ביקרתי בכמה רשויות ואכן יכולת העמידה של הציבור היא מרכיב חשוב ביכולת שלנו להמשיך בפעולה, אבל בעיקר הציבור נדרש להתנהג נכון. זו חלק מהיכולת שלנו למנוע נפגעים, להישמע להוראות פיקוד העורף ולהישמע להנחיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture