מדינה תחת אש: חזית גם בצפון, תקיפות כבדות ברצועה

שעות ספורות לאחר המטח הכבד על גוש דן מכיוון הרצועה, נשמעה אזעקה בנהריה וביישובים הסמוכים לה. רקטה נפלה בתחומי יישוב בגליל המערבי, רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים. צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי.

חזית צפונית: אחרי הירי לתל אביב, אזעקות גם בגליל המערבי: אזעקה נשמעה הערב גם בנהריה וביישובים נוספים בגליל המערבי. רקטה נפלה בתחומי יישוב בגליל המערבי, רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח ורקטה אחת לא נפלה בשטח ישראל. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. צה"ל השיב באש ארטילריה לעבר מקורות הירי בלבנון.

אתמול בסביבות 6:30 בבוקר נורתה מלבנון רקטה שהתפוצצה באזור מטולה. לא היו נפגעים. הצבא הגיב בירי ארטילרי לכיוון מקורות הירי. שעות ספורות לאחר מכן, הודיעו מנגנוני הביטחון בלבנון על מעצר שניים מהמעורבים בירי. בתקשורת הלבנונית דווח כי אחד העצורים, חוסיין עטאווי מהכפר אל-הבארייה שבדרום לבנון, נאלץ להגיע לבית חולים בבקעת הלבנון כשהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו בשל תקלה שהתרחשה במהלך ניסיון הירי לעבר ישובי הצפון. על פי הפרסומים בלבנון מדובר בפעיל לשעבר בארגון אל-גמאעה אל-איסלאמיה, שמקושר לארגון האחים המוסלמים.

זמן קצר לאחר שהוצג איום פומבי לתקוף את תל אביב מצד חמאס, שוגרו לפחות תשע רקטות לעבר ערי המרכז. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות, ושבע נוספות נפלו בשטחים פתוחים באזור ראשון לציון. לא נגרם נזק. מד"א טיפל באדם אחד שנפגע באורח קל מרסיס ברחובות, ובכמה אזרחים שסבלו מחרדה.

בשעה 21:07 הופעלה האזעקה הראשונה בגוש דן. כעבור כדקה נשמעו פיצוצים עזים, וכמה דקות לאחר מכן הופעלה שוב אזעקה באזור המרכז – בין היתר בפתח תקווה. הירי נמשך בשעה 21:12 – אז נשמעה עוד אזעקה בתל אביב ובגוש דן. כעבור כשעה דיווח צה"ל על תקיפת המשגר שירה את הרקטות במהלך הערב מבית להיא. על פי דיווחים פלסטיניים, לפחות 15 בני אדם נהרגו במהלך תקיפות הצבא מזרחית לעיר עזה, ועשרות נוספים נפצעו.

ירי הרקטות לעבר אזור המרכז גרר מראות שמחה וחגיגות ברצועת עזה. "תכה, תכה את תל אביב הוא שיר פלסטיני, אבל גם מציאות שקרתה. ברכות לכל מי שהיכה את תל אביב", אמר שדרן הטלוויזיה בערוץ השייך לחמאס. בהמשך התפתח דיון באולפן שעסק בהשפעה הרבה של הטילים על החברה הישראלית ועל הרצון של ישראל להגיע לרגיעה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו