מקורב לשר ההגנה האמריקאי: "ישראל תתקוף עד יוני"

שר הביטחון אהוד ברק הזהיר אמש (ה') מאיראן גרעינית ואמר כי "מאוחר יותר עלול להיות מאוחר מדי" • מקבילו בארצות-הברית - ליאון פנטה, סבור כי הקו האדום של ישראל הוא חודש יוני הקרוב.

שר הביטחון אהוד ברק הזהיר אמש (ה') מאיראן גרעינית ואמר כי "מאוחר יותר עלול להיות מאוחר מדי", מקבילו בארצות-הברית – ליאון פנטה, סבור כי הקו האדום של ישראל הוא חודש יוני הקרוב.

שר ההגנה האמריקני – ליאון פאנטה, סבור כי קיים סיכוי גדול שישראל תתקוף את איראן בין אפריל ליוני, לפני שטהרן תעביר את מתקני הגרעין שלה ל"מרחב החסינות" כפי שהגדיר זאת ברק. כך כותב בעל הטור דיוויד איגנשיוס ב"וושינגטון פוסט" – מקורב לשר ההגנה האמריקאי .

קרא עוד:

[postim]

ארה"ב מתנגדת לתקיפה ישראלית

נשיא ארצות-הברית ברק אובמה ושר ההגנה פאנטה הזהירו בכירים ישראלים שארצות-הברית מתנגדת לתקיפה, כיון שהיא תפגע לדעתם בתוכנית הסנקציות הבינלאומיות המוצלחת ביותר ובמאמצים לא צבאיים אחרים לבלום את איראן מחציית הקו האדום.

איגנשיוס – אשר לו מקורות בכירים בממשל, מציין שבבית הלבן טרם החליטו כיצד להגיב אם ישראל תתקוף באיראן.

בוושינגטון חוששים שתקיפה ישראלית באיראן תוביל לכך שאיראן תתקיף ספינות אמריקניות, תסגור את מצר הורמוז ותשפיע על מחירי הנפט בעולם.

ממשל אובמה מצדד במדיניות של הישארות מחוץ לעימות, אלא אם כן איראן תפגע ביעדים אמריקניים. במקרה זה תגיב ארצות-הברית בעוצמה.

חמישה ימים של לחימה

בעל הטור כותב שמנהיגים ישראלים, מקבלים ואפילו מברכים על האפשרות לפעול לבד. גורם ישראלי אמר לאמריקנים: "אתם תשבו בצד ותתנו לנו לעשות את זה".

התסריט הישראלי מדבר על בערך חמישה ימים של פעילות צבאית ישראלית, שבעקבותיה האו"ם יכפה הפסקת אש. הישראלים מודעים לעובדה שלתוכנית הגרעין האיראנית ייגרם נזק קל בלבד, שיחייב תקיפה נוספת בתוך כמה שנים.

לדברי איגנשיוס, האמריקנים חוששים שראש הממשלה נתניהו, כבר קיבל החלטה לתקוף, ופאנטה מאמין כי זה יקרה בחצי השנה הקרובה. כך לפחות כתב בעל הטור הבכיר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו