אשדוד: 12 רקטות יורטו במטח אחד | בניסים לא היו נפגעים

קצב הירי מתגבר: יותר מ-70 רקטות נורו לישראל מתום ההפוגה, אזעקות נשמעו במרכז, בשפלה ובשרון. חייל נפצע קל מרסיס. אחה"צ נשללה אפשרות לחדירה נוספת, בכיר מדיני אמר כי חמאס אינו רוצה הפסקת אש ורומז לפעולה קרקעית: "הצד השני רוצה להמשיך להילחם". הפלשתינים מדווחים על תקיפות מסיביותה ברצועה.

האם אנו לפני פעולה קרקעית? קצב ירי הרקטות מעזה הולך ומתגבר: יותר מ-70 רקטות נורו בשעתיים הראשונות לשטח ישראל לאחר הפסקת האש ההומניטרית, ושעתיים וחצי לאחר סיומה התחדש גם הירי למרכז הארץ: בשעה 17:30 נשמעו אזעקות במרכז, בשרון ובשפלה – ובאזור גוש דן נשמעו כמה וכמה פיצוצים. גם בשעה 18:45 נרשם מטח כבד לעבר אזור השפלה וכן באשדוד ובאשקלון.

12 רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל במטח המשולב ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח באיזור וגרמה לשריפה. בחוף אשקלון נפצע חייל באורח קל מפגיעת רסיס. הערב נשמעו אזעקות גם בקריית גת וביישובי המועצה האזורית מטה יהודה.

כמה דקות לפני תום ההפוגה נורו רקטות לעבר ישראל, אחרי 15:30 נשמעו אזעקות גם בבאר שבע, בשדרות, במועצה האזורית חוף אשקלון, במועצה האזורית שער הנגב, במועצה האזורית אשכול. מאוחר יותר נשמעו אזעקות גם באשדוד והסביבה. בשעה האחרונה התפוצצו לפחות שמונה רקטות באשכול, מתוכן אחת שנפלה ביישוב וגרמה לשריפה, רקטה נוספת התפוצצה ביישוב במועצת חוף אשקלון וגרמה נזק לחצר בית. בשני המקרים לא היו נפגעים.

גורם מדיני בכיר אמר כי חמאס, שאמנם הסכים להפוגה ההומניטרית, אינו רוצה הפסקת אש: "ישראל נמצאת באותו המצב כמו לפני המצב. הודענו שאנחנו מוכנים לשקט, אחר כך הסכמנו להצעה המצרית. אבל הצד השני לא רוצה הפסקת אש. גם בהפסקת אש צריך שיהיה צד שני, אבל הצד השני לא רוצה להמשיך להילחם כדי להוציא תוצאה שתחזק אותם".

הבכיר רמז כי ישראל מתקרבת יותר ויותר לפעולה קרקעית: "ישראל מבחינתה רוצה הסדר שאבו מאזן נמצא בו ומעורב בו. כרגע המצרים וישראל רואים עין בעין בעניין הזה. חמאס מעמיד אותנו במצב של אין ברירה, במצב שלא יהיה מנוס. המצרים עוד בתוך העניין, זה לא נגמר, והמצרים מנסים לקדם, אבל המצב לא אופטימי".

בתוך כך, הפלסטינים מדווחים כי צה"ל ממשיך בתקיפות בעזה. גורמי רפואה בעזה טענו כי שלושה ילדים נהרגו בהפצצת ביתם בשכונת זייתון במזרח הרצועה וילדה בת 4 בהפצצת צה"ל בחאן יונס. במקביל, ערוץ הטלוויזיה של חמאס דיווח כי שבעה בני אדם נפגעו בתקיפה במרכז הרצועה בשטח פתוח ליד בתי תושבים. גורמי רפואה רשמיים בעזה טענו כי שלושה מהפצועים הגיעו לבית החולים.

אחר הצהריים התרחש אירוע ביטחוני שבעקבותיו הונחו תושבי המועצה האזורית אשכול להישאר בבתים מחשש לחדירת מחבלים. המשטרה סגרה כבישים וכוחות גדולים הוקפצו לאזור, אך לאחר סריקות נרחבות הוסר החשש.

האירוע באשכול הגיע שעות לאחר שסוכל ניסיון לבצע מגה פיגוע בקיבוץ סופה, שעה ש-13 מחבלים הגיחו ממנהרה אך זוהו על ידי תצפיתנים. באירוע הבוקר פיר המנהרה הופגז, אך טרם ידוע אם נרשמו הרוגים. עד להפסקת האש ירה חמאס לעבר הדרום, המרכז והשרון, אולם לא גרם לנפגעים או לנזק. בצה"ל העריכו בזהירות כי שמונה מחבלים מתוך 13 שחדרו נהרגו במנהרה בשטחה הפלסטינית.

בהמשך חייל נפצע באורח קל מפיצוץ שאירע באחד מפירי המנהרה שנמצאה הבוקר באזור כרם שלום. באירוע נפגע גם כלב מיחידת עוקץ שהורד למנהרה כדי לבצע סריקות. נבדק אם מטען שהושאר במקום גרם לפיצוץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו