הרבנות הראשית לישראל: כינוס חירום בעניין חוק הגיור

כינוס חירום ברבנות הראשית בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל - וגדולי וזקני הרבנים: "אין לאשר בממשלה את חוק הגיור ואין לחוקק ולדון בנושאי הלכה ויהדות ללא אישור ותיאום עם הרבנים הראשיים לישראל" הרבנים חתמו על איגרת משותפת: " הרבנות הראשית לא תוכל להכיר בגיורים שיתבצעו ע"פ החוק הנוכחי, ותגרום אונאת הגרים וגרי הצדק''

בכינוס חירום נדיר של גדולי וזקני הרבנים עם הרבנים הראשיים לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א והגאון רבי דוד ברוך לאו שליט"א, קראו הרבנים לממשלה ושריה לפעול בכל הכוח למנוע את אישור חוק הגיור בהחלטת הממשלה ביום ראשון הקרוב וקראו לחיזוק הרבנות הראשית ולכך שלא יחוקקו חוקים ולא ידונו בהם – ללא אישור הרבנים הראשיים לישראל, המייצגים את עם ישראל ותורת ישראל.

בכינוס השתתפו הרבנים הגאונים: הרב זלמן נחמיה גולדברג שליט"א, הרב אביגדור נבנצל שליט"א, הרב צבי טאו שליט"א ראש ישיבת הר המור, הרב זלמן מלמד שליט"א ראש ישיבת בית אל, הרב אליקים לבנון שליט"א, הרב מיכה הלוי שליט"א, הרב שלמה אבינר שליט"א ראש ישיבת עטרת כהנים, הרב נחום נריה שליט"א, הרב שמחה הכהן קוק שליט"א, הרב רצון ערוסי, הרב ישראל רוזן, הרב ברוך אפרתי, הרב מרדכי שטרנברג, הרב מיכה הלוי, הרב שלמה אבינר, הרב נחום נריה, הרב ברוך אפרתי, הרב אליעזר אלטשולר, הרב אבישי צרויה, הרב אהרן טולדאנו, הרב מנחם בורשטיין, הרב גדעון פרל, הרב יהודי הלוי עמיחי, הרב אליעזר איגרא, הרב יעקב זמיר, רבנים ודיינים נוספים מכל רחבי הארץ.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א פתח ואמר כי "כל שני וחמישי אנו מופתעים בחוקים חדשים נגד היהדות והדת, ביום ראשון הקרוב הממשלה מתכננת לאשר את חוק הגיור במתכונת של החלטת ממשלה, קיימתי על הנושא הזה עשרות פגישות וישיבות ומי שקורא את נוסח החלטת הממשלה רואה בבירור כיצד מרוקנים מכל תוכן את הרבנות הראשית לישראל בכל הנושא החשוב והמהותי בעם היהודי של הגיור. גם היום מאירים פנים למגיירים וכל ההתקפה על נושא הגיור הוא חלק מניסיון כולל לקעקע את חומות הדת, הרבנות והיהדות במדינת ישראל". הראשון לציון קרא שלא לאשר את ההחלטה בממשלה ולתאם את הליכי החקיקה עם הרבנים הראשיים לישראל אשר באחריותם כל נושא ההלכה והדת במדינה.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד ברוך לאו שליט"א אמר כי הממשלה אישרה השבוע את חוק הכשרות שנועד לפגוע ברבנות, בהלכה, בכשרות ובתורה ובחומות השבת במדינת ישראל וכעת מנסים שוב לחוקק מהלך שהוא מסוכן לעתידה היהודי של המדינה ופוגע בחומות היהדות והרבנות בישראל. "בכל יום רביעי בבוקר אנו חשים דפיקות לב לדעת אלו חוקים נגד הדת והיהדות יביאו היום לכנסת, כל אחד צריך לדעת את תחומו, החוק הזה יגרום לפרצת חומות הגיור ולסכנה לעתיד העם".

הרב רצון ערוסי רבה של קרית אונו אמר כי "לא היה בישראל גל חקיקה אנטי דתי כמו זה שמתנהל כעת ויש לעצור זאת ולתאם כל חקיקה הנוגעת להלכה וליהדות עם הרבנות הראשית".
הרב שמחה הכהן קוק אמר כי "עושים מהתורה לעג וקלס ל"ע, הגיעו מים עד נפש, בקצב הזה ניאלץ לפתוח ספרי יוחסין ורק על פיו יחליטו הרבנים את מי להשיא ואת מי לא, רוצים חלילה להחריב את התורה כולה".

הרב ישראל רוזן תקף גם הוא את ניסיונות הפגיעה ברבנות הראשית ובמעמד הרבנים הראשיים ואמר כי בנוסח ההחלטה שתובא לידיעת הממשלה יש בעיות רבות ואין לאשרן.

הרב מרדכי שטרנברג אמר כי "המאבק פה הוא איננו חוק הגיור אלא מאבק בתורה, מאבק בהלכה, הרבנות הראשית אומרת את הדרישה הברורה והחד משמעית שלא יעשו דבר בממשלה ובכנסת ללא תיאום וללא לשאול את הרבנים הראשיים, אנו צריכים לומר בפה מלא כי לא נכיר בחקיקה שתיעשה בצורה שכזו ללא תיאום עם הרבנות הראשית".

הרב שלמה אבינר אמר כי "לבנון מסוכנת יותר מעזה, ואיראן מסוכנת יותר מלבנון, אבל הנייר הה של החלטת הממשלה הוא מסוכן יותר מכל, זוהי שואה רוחנית על עם ישראל ל"ע, גדול המחטיאו יותר מההורגו, לפי החלטה זו שהממשלה רוצה לאשר – לא נדע מי יהודי, מי ממזר ומי אשת איש, הכל יהיה מעורפל והכל ייהרס, אסור לחכות ואין כאן מקום לסבלנות, צריך לדפוק על השולחן ובכל הכוח כי המאבק פה הוא על יהדותנו".

הרב אליקים לבנון אמר כי "צריך לומר בפה מלא שהרב דרוקמן הוא לא הרבנות הראשית לישראל ואיננו מוסמך לדון בשם עם ישראל על החוקים. הרבנים הראשיים הם אלו שמוסמכים וצריכים לדון בנושאי חקיקה בכל נושא הלכה ויהדות. הרבנות הראשית צריכה להורות מתוך אחריותה לחברי הכנסת ולשרים שחל איסור מוחלט להצביע, לעסוק ולחוקק בנושאים יהודיים כפי שלא יעלה על הדעת שחברי כנסת יחליטו בנושאי רפואה וטיס ורק הרבנות צריכה לקבוע בנושאי יהדות ודת במדינת ישראל".

הרב מיכה הלוי "אנו צריכים לומר שאיננו דנים כלל במסמך ולא מחפשים בו הערות או תיקונים. אנו פשוט לא דנים בחוק או בהחלטת הממשלה הזו מאחר והסמכות היחידה לדון בנושאים אלו הם הרבנים הראשיים".

הרה"ג אביגדור נבנצל שליט"א אמר כי "הבג"ץ והממשלה קובעת מהי ההלכה? אולי יקבעו גם את זמני כניסת השבת או האם צריך להוציא את השבת ברבינו תם? צריך שיהיה ברור שסמכות ההלכה היא בידי יודעי דת ודין ולא בידי מחללי דת ודין, הבג"ץ איננו מעל ההלכה".

הרה"ג צבי טאו שליט"א ראש ישיבת הר המור ביקש גם הוא להקריא איגרת שכתב הראי"ה קוק זצ"ל אשר מחה קשות על פגיעה בכבוד הרבנות ובסמכותה בנושאי דת ומדינה וכינה זאת "חוצפה שאין דומה לה"

מאחר וכינוס החירום התקיים בהתראה קצרה, רבנים רבים ביקשו להשתתף ולא הספיקו, וחלקם אף שיגרו מכתבים וביקשו לחזק את הכינוס, ובהם הרב שמואל אליהו שליט"א רבה של העיר צפת אשר כתב כי "זהו נושא מהותי וערכי הקשור לצביון העם היהודי במדינת ישראל ואי אפשר שהגיור יופרט לרבני ערים או רשויות אחרות אלא חייב להיות באחריות הרבנות הראשית לישראל". הרב דוד חי הכהן שליט"א כתב כי "הריני להביע תמיכה מלאה במאבקכם הצודק על הצורך הברור למסור ולהשאיר את כל מה שנוגע ליהדות בכלל ולגיור בפרט אך ורק בידי הרבנות הראשית לישראל, וכל שינוי איננו עולה על הדעת". הרב דב ליאור שליט"א כתב כי "הכנס אמור למחות כנגד המגמה של התערבות מבחוץ לנושאים הלכתיים מובהקים ואנו פונים לממשלת ישראל להוריד מסדר היום כל התערבות בנושאים הלכתיים מובהקים ששמרו על ייחוד עמנו במשך כל הדורות".

החלטות הכנס עליהם חתמו כל הרבנים אשר השתתפו בכינוס החירום בראשות הרבנים הראשיים לישראל:

א. הרבנים המתאספים כאן בבית הרבנות הראשית לישראל מבקשים לחזק את מעמד הרבנות הראשית לישראל, כגוף היחיד המוסמך לכל נושא דת והלכה ועל הממשלה ושריה וכן חברי הכנסת לחוקק ולדון בחוקים בעלי השלכה יהודית – דתית ללא תיאום והסכמה של הרבנות הראשית לישראל המייצגת את תורת ישראל ועם ישראל.
ב. אנו קוראים לממשלה שלא לאשר את ההחלטה החמורה בענייני הגיור שפוגעת באחדות העם ובעתיד העם היהודי.
ג. אנו קוראים לממשלה העומדת בפנינו בנושא הגיור היא חמורה ומסוכנת לעתידה היהודי של מדינת ישראל, ומהווה פגיעה חמורה ביהדות וברבנות.
ד. אנו קוראים לשרי הממשלה לפעול בממשלה כלל כוחם כדי שההחלטה הזו לא תבוא להצבעה ביום ראשון, עד שהרבנות הראשית תיתן הסכמתה לנוסח הצעת החוק. וקוראים למנוע את הפילוג בעם ישראל במידה והחוק יעבור, כי הרבנות הראשית לא תוכל להכיר בכל הגיורים שיתבצעו ע"פ החוק הנוכחי, ותגרום אונאת הגרים וגרי הצדק.

צילום: שלמה כהן

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי זו הרבנית הראשית לישראל??…

והם אלו אנשי הבית היהודי!?
מה יהודי בבית ההוא?
שיתנערו ממנו בכל הכח ויקבלו החלטות ברורות בקשר לשייכותם אליהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו