2 חיילים נהרגו אמש בעזה

מעל ל-100 מטרות טרור הותקפו בסג'עיה • מתחילת המבצע נתקפו כ-3,313 מטרות טרור • דו"צ, תא"ל מוטי אלמוז: "רוב המנהרות בידינו" • בעניין החייל הנעדר, אורון שאול, אמר אלמוז כי נעשה מאמץ מוגבר לברר פרטים נוספים בעניינו

דובר צה"ל מוסר כי אתמול (ג') בשעות הערב, נהרגו 2 חיילי צה"ל ברצועת עזה.

ההרוג הראשון הוא קצין צה"ל, סרן דמיטרי לויטס, מפקד פלוגה בחיל השריון, בן 26 מירושלים ומגשור. סרן לויטס נהרג אתמול בשעות הערב מירי צלפים ברצועה. מועד הלוויתו יימסר בהמשך

ההרוג השני הוא סגן נתן כהן, מפקד מחלקה בחיל השריון, בן 23 ממודיעין. מועד הלוויה יימסר בהמשך.

כמו כן, במהלך היממה האחרונה, נפצעו 3 חיילי צה"ל באורח קשה, 9 חיילים נפצעו באורח בינוני ו-8 חיילים נפצעו באורח קל במהלך פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה.

מתחילת הלחימה ועד כה נהרגו 29 קציני וחיילי צה"ל.

דו"צ: "רוב המנהרות בידינו"

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, התייחס הבוקר להמשך פעילות צה"ל במבצע "צוק איתן" ואמר כי "אנו מתקדמים מאוד ופועלים כל הזמן במהירות כדי לסיים את הפעילות".

עד כה אותרו במסגרת המבצע כ-28 מנהרות. "ההישג המודיעיני בכל הנוגע למנהרות הוא מאוד משמעותי. כשחייל נכנס פנימה ומקבל משימה לחפש מנהרה – הוא לא הולך לתוך האפלה", הסביר תא"ל אלמוז. "יש מאות חיילים שעוסקים עכשיו בחיפוש מנהרות ומשימתם היא למצוא פיר שמוגבל לקוטר של כ-60-70 ס"מ והוא מוסווה – ממנו הוא צריך להבין שיש שם מנהרה". לדברי תא"ל אלמוז, לפי המודיעין נמצאות ברצע"ז עשרות מנהרות. "אני יכול לקבוע כי רוב המנהרות עליהן המודיעין הצביע נמצאות בידינו", הוא העריך.

עבור חמאס, המנהרות הן נכס אסטרטגי משמעותי. "חמאס מבין היטב ברגע שהוא מזהה מרחוק את חיילי צה"ל עומדים או נאחזים שתוואי שהוא תיכנן במשך שנים ושומר עליו כעל בבת עינו", תיאר דובר צה"ל. "ראינו רק לפני כמה ימים את המשמעות של המנהרות האלה במספר פיגועים באמצעות מנהרות. צריך לוודא שהחיילים מבינים את זה ולהמשיך לנהוג ברגישות ולשמור על עירנות ודריכות מבצעית".

בדבריו התייחס דובר צה"ל לחייל הנעדר סמל אורון שאול והדגיש כי "אנו עוסקים בהמשך הזיהוי של כל הפרטים שנמצאו בזירה, ממשיכים לברר את נסיבות המקרה וחוקרים כל הזמן את העובדות שמגיעות אלינו מהשטח. ברגע שיהיה לנו מידע נוסף נפרסם אותו". לדבריו, קשה לקבוע כעת את גורלו לפי המידע שידוע לצה"ל עד כה.

מח"ט גולני: "נעשה הכל על מנת להשלים את המשימה עד הסוף"

רוח של איתנות ואמונה נשבה אמש במחנות הלוחמים, עת נודע כי מפקד חטיבת גולני, אל"ם רסאן עליאן, חזר להוביל את החטיבה בשטח לאחר שנפצע בקרבות וקיבל טיפול רפואי בבית החולים. "אני חוזר להמשיך את המשימה של החטיבה ולהצטרף ללוחמים שעדיין עושים את העבודה", אמר אל"ם עליאן. "אנחנו מאוד חזקים ויציבים ונעשה הכל על מנת להשלים את המשימה עד הסוף".

בדבריו התייחס המח"ט גם למשפחות השכולות ואמר כי "חטיבת גולני היא חטיבה חזקה שמחבקת אתכם ותמשיך לחבק אתכם בעתיד".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו