הפלשתינים: למעלה מ-100 הרוגים היום בתקיפות ברצועה

משרד הבריאות בעזה מסר כי מניין ההרוגים הפלסטינים מתחילת מבצע "צוק איתן" עומד על יותר מ-1,200. ומניין הפצועים מעל ל-7000. מעל 5,000 בתים נהרסו כליל.

הלחימה המוגברת ברצועת עזה גובה מחיר כבד ביותר בצד העזתי: משרד הבריאות בעזה דיווח היום  כי יותר ממאה בני אדם נהרגו במהלך היממה האחרונה בתקיפות צה"ל ברצועת עזה. בכך עלה מספר ההרוגים הפלסטינים במבצע ליתר מ-1,200.

כמו כן, משרד הבריאות הוסיף כי מעל  5,000 בתים ברצועה נהרסו לחלוטין מתחילת המבצע, וכי עשרות אלפי בתים נוספים נפגעו באופן חלקי כתוצאה מההפצצות הכבדות של צה"ל על מוקדי טרור וכן על מטרות "אזרחיות" שהוסבו לחמ"ל ומפקדות של ארגוני הטרור.

צה"ל הזהיר בשעות הצהריים את תושבי הרצועה הגרים מזרחית לחאן יונס מהפצצות וביקש מהם להתפנות באופן מידי אל מרכז העיר. מדובר באזורים חרבת חזעה, עבסאן אל-כבירה, עבסאן אל-סרירה, בני סהילה וגרארה. בין היתר, פוזרו כרזות ונשלחו הודעות טלפוניות.

בין שאר המטרות שהופצצו הלילה ברצועת עזה, היה גם ביתו של ראש ממשלת חמאס לשעבר, וסגן ראש הלשכה המדינית של החמאס איסמעיל הניה, שכמובן לא שהה במקום בזמן התקיפה. כמו כן, הופצצו גם מבנה משרד האוצר, בניין תחנת הרדיו של חמאס, קול אל-אקצה, בתי מפקדים בגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, ארבעה מסגדים ששימשו כאתרי פיקוד ושליטה של חמאס ומשגרי רקטות מוטמנים.

במקביל, סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי תחנת הכוח היחידה בעזה הפסיקה לפעול אחרי הפגזה של כוחות צה"ל. זאת, עקב פגיעה במאגר הדלקים בתחנה במהלך הפצצות צה"ל. בנוסף לכך, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, פלוגות אל-קודס, הודיעה כי במהלך הלילה נהרג מפקד חטיבת רפיח בארגון, אחמד נג'ם, בהפצצת ביתו באל-שאבורה שבאזור רפיח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו