הגראי"ל שטיינמן למשגיחי הישיבות: "כל שאלה בעניין בחור מצריכה משקל של זהב"

את דברי מרן ראש הישיבה הביא לכינוס המנהלים הרוחניים בישיבות לצעירים בבני ברק, הרה"ג רבי צבי לפקוביץ שליט"א • אחד הנושאים שנידונו בהרחבה: קליטתם הרוחנית של מאות התלמידים העולים לשיעור א', המקיף תחומי התמודדות רבים, כמו המעבר מילדות לבגרות וקשיי ההסתגלות המאפיינים את הכניסה להיכלי הישיבות הק'

אסיפה יחודית של כלל ראשי הישיבות והמנהלים הרוחניים בישיבות לצעירים בבני ברק לדיון באתגרים למול בעיות השעה ובדרכי הקליטה המתאימה של תלמידים העולים מבתי-ספר לישיבות לצעירים , וזאת מתוך תחושת שליחות ואחריות חינוכיות, ובסימן "תשועה ברוב יועץ", התקיימה לקראת תחילת זמן חודש אלול.

כינוס זה בא כהמשך לכנס היסוד ל'איגוד מנהלים רוחניים בישיבות לצעירים בבני ברק" שהתקיים בראשות גדולי ראשי הישיבות שליט"א ובברכת מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א, כפי שהובאו ע"י הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי שליט"א, המנהל הרוחני של ישיבת "אורחות תורה". במסגרת הכינוס הוכרז על קיום סדרת דיונים חינוכיים לצוותות החינוך בישיבות לצעירים, בתמיכת עיריית בני ברק – המחלקה לילדים ונוער בסיכון, התכנית 360 ומרכז 'הקשיבה'.

במהלך הכינוס נטלו חלק ראשי הישיבות ומנהלים רוחניים מכל הישיבות הק' לצעירים בבני ברק לדיון מיוחד בנושא המשמעותי של המעבר מתלמודי התורה לישיבות לצעירים וקליטתם הרוחנית של מאות התלמידים העולים לשיעור א', המקיף תחומי התמודדות רבים, כמו המעבר מילדות לבגרות וקשיי ההסתגלות המאפיינים את הכניסה להיכלי הישיבות הק'.

פתח את האסיפה הרה"ג רבי צבי לפקוביץ שליט"א, מראשי הוועד המארגן את סדרת הכינוסים, ובדבריו עמד על הצורך העולה מהשטח, לבקשת ראשי הישיבות והמשגיחים, במתן ידע ומענה מקצועי לצוותות העוסקים במלאכת החינוך בישיבות וההירתמות המיוחדת של הצוות העירוני להצלחת הכינוסים.

בדבריו הביא שוב את דברי מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן שליט"א, ש"דורנו אינו דומה לדורות הקודמים, וכל שאלה בעניין בחור מצריכה משקל של זהב, וביחוד בדורנו אנו כשיש התמודדויות ואתגרים רבים, יש צורך מיוחד ל "אז נדברו יראי ה'", ועל ידי כינוסים האלה כשדנים ומדברים יחדיו מתבארים ומתלבנים הדברים ובסייעתא דשמיא מוצאים פיתרונות בדרך של "איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק".

משא חינוכי נשא הרב הגאון רבי מנחם שטיין שליט"א, ר"מ ישיבת נחלת דוד, שמתוך ניסיונו הרב פירט את הקשיים העלולים לצוץ לכל בחור בעת המעבר, כמו המעמד החדש בישיבה, השתלבות בחברה חדשה, וכן תהליך ההתבגרות, הכולל שינויים רבים העלולים ח"ו להוות אבני נגף לעלייתו המצליחה של הבחור. בדבריו פירט בהרחבה את הפיתרונות ומגוון הכלים המעשיים הניתנים לביצוע בידי העוסקים במלאכת הקודש.

הרה"ג רבי שלמה שטרן שליט"א, מראשי הוועד ומרבני מרכז "הקשיבה", הביא את ברכת העירייה למתכנסים והודה להרב חנוך זייברט, ראש העיר, לצוות לשכתו ולנציגי המחלקות, על היזמה והסיוע לקיום סדרות הכינוסים לראשי הישיבות והמשגיחים בישיבות לצעירים בעיר. בדבריו ציין את הפניות הרבות שהגיעו על נחיצות האספות, לדון ולקבל כלים מעשיים ומקצועיים לסיוע בעבודת החינוך ובס"ד תערך מעתה סדרת מפגשים קבועים שבהם יועלו נושאים מעשיים.

הרב אברהם פדר, מנהל מרכז "הקשיבה" שע"י עיריית בני ברק, פרס בפני ראשי הישיבות והמשגיחים את המענים הניתנים על ידי המרכז לצוותות בישיבות הקד', כדי לסייע באבחון ובטיפולים הנדרשים לתלמידים הזקוקים לכך.

לאחר דיון ממושך במכלול האתגרים העומדים בפני מלאכת הוקדש וסיכום על מועדי המפגשים הבאים, ננעל הכינוס בתחושת שליחות ואחריות משותפת לצמיחתו הרוחנית של דור העתיד של עולם התורה והישיבות, בתודה ובהוקרה נרגשות לכל הנרתמים לקיום מפגשים אלו בעיריית בני ברק, התכנית 360 והמחלקה לילדים ונוער בסיכון ובשיתוף מרכז ”הקשיבה".

IMG_1557

בתמונה: הרה"ג רבי מנחם שטיין נושא דברים, בפני ראשי ישיבות ומנהלים רוחניים בישיבות לצעירים בבני ברק, בנושא קליטת תלמידים העולים מבתי-ספר לישיבות קטנות, באסיפה יחודית שכונסה בתמיכת עיריית בני ברק, תכנית 360 ומרכז "הקשיבה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו